۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۱۰۷۷۰۷
آیت الله خاتمی در رشت:

فتنه گران تا ابد باید آرزوی بازگشت به حکومت را به گور ببرند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: هر گفتار و حرکتی که اسلام را زیر سؤال ببرد و معتقدات مکتبی را خدشه دار کند، مصداق جنگ نرم است و فرق نمی کند که این گفتار از حلق اصلاح طلب یا اصولگرا و فتنه جو در آمده باشد.
آيت الله سيد احمد خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در یادواره شهدای هفتم تیر و شهدای ترور استان گیلان که امروز در مسجد قدس رشت برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت امام کاظم(ع)، به بررسی علل شهادت ائمه(ع) پرداخت و گفت: هیچ یک از ائمه به مرگ طبیعی از دنیا نرفتند و تنها جرم آنان و شهدای اسلام خداباوری بوده است.

انقلاب اسلامی ایران هیچگاه از توطئه های دشمنانان در امان نبوده و نیست
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مستکبران در همه ادوار تاریخی چشم دیدن خداباوران را نداشته اند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نیز با جرم ترویج خداباوری هیچگاه از توطئه های دشمنانان در امان نبوده و نیست.

امام جمعه موقت تهران، منشأ انقلاب ایران و برقراری نظام اسلامی در ایران را دین خواهی و مبارزه با ظلم دانست و گفت: ملتی که برای این هدف به صحنه آمده، باید آماده پذیرفتن مشکلات باشد.

حکومت پیامبر، امام علی و انقلاب اسلامی سه حکومت خالص دینی در تاریخ اسلام
وی حکومت ده ساله پیامبر اکرم(ص)، پنج ساله حضرت علی(ع) و انقلاب اسلامی ایران را سه حکومت خالص دینی در تاریخ اسلام برشمرد و گفت: دوران حکومت پیامبر اکرم(ص) با کارشکنی های منافقین و حکومت علی(ع) با توطئه های ناکثین، قاسطین و مارقین همراه بود.

آیت الله خاتمی، انقلاب اسلامی ایران را از قاعده مورد غضب مستکبران واقع شدن مستثنی ندانست و افزود: حرکت در مسیر تحقق حکومت علوی هزینه دارد و ملت ایران در 32 سال گذشته به خوبی از عهده این مشکلات بر آمده است.

مکتبی حکومت کردن خشم زورگویان را برانگیخته خواهد کرد
عضو مجلس خبرگان رهبری، دامن زدن به اختلافات قومیتی، کودتاهای گسترده و جنگ تحمیلی را بخشی از توطئه های ابتدای انقلاب معرفی کرد و گفت: مکتبی حکومت کردن خشم زورگویان را برانگیخته خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران، اضافه کرد: دنیای استکبار از شکل گیری حکومت دینی و الگو ساز مانند انقلاب اسلامی در خاورمیانه نگران است و با فشار وارد کردن فشارهای سیاسی و اقتصادی تمام تلاش خود را برای ناموفق جلوه دادن الگوی انقلاب به کار بسته است.

وی با بی اثر خواندن تلاش های غرب برای مشوه جلوه دادن سیمای انقلاب، اعلام کرد: قیام کشورهای مصر، تونس، یمن، مغرب و بحرین الهام گرفته از انقلاب ایران است و این بیداری اسلامی تا قلب اروپا نیز پیش رفته است.

آیت الله خاتمی، با تقسیم تهدیدهای متوجه انقلاب ایران به دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری، یادآور شد: کودتاها، جنگ تحمیلی و ترور های کورکورانه منافقین در قالب تهدید سخت افزاری قابل طبقه بندی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به شهادت بیش از 12 هزار ایرانی و 25 هزار عراقی به دست منافقین گفت: منافقین از همان ابتدا آمریکایی بودند و حمایت آمریکا از منافقین در دوره کنونی، مزدوری منافقین را عریان کرده است.

امام جمعه موقت تهران، ترور شهدای محراب، شهدای دولت و قوه قضائیه را از جنایات ننگین منافقین برشمرد و گفت: هدف منافقین از سلسله ترور های ششم و هفتم و تیر و شهدای دولت از بین بردن نظام اسلامی در کشور بود.

غرب تروریست پرور است
وی با اشاره به زندگی کلاهی و کشمیری از عوامل ترور شهدای قوه قضائیه و دولت در غرب، اظهار داشت: غرب تروریست پرور است و کشورهای اسلامی و آزاد را متهم به تروریسم می کند.

آیت الله خاتمی، در بخشی دیگر از سخنان خود، تاکیدات مقام معظم رهبری را اعتقاد به وعده های الهی اعلام و اذعان کرد: ماندگاری 32 ساله انقلاب و صدور اندیشه های انقلابی اسلام در سایه اعتقاد به تحقق وعده الهی قابل تفسیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به آغاز جنگ نرم علیه ایران پس از ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: جنگ نرم با زیر ساخت های اعتقادی که انقلاب را پدید آورده، مبارزه می کند.

جنگ نرم با مبارزه علیه اسلام آغاز شده و با تبلیغ سکولاریسم ادامه پیدا کرد
امام جمعه موقت تهران، با اشاره به تهاجم جنگ نرم به فرهنگ عاشورا، مبحث تقلید و ولایت فقیه، فرهنگ شهادت طلبی و روحانیت، عنوان کرد: جنگ نرم با مبارزه علیه اسلام آغاز شده و با تبلیغ سکولاریسم ادامه پیدا کرده تا اسلام را به حاشیه ببرد.

وی تاکید کرد: هر گفتار و حرکتی که اسلام را زیر سؤال ببرد و معتقدات مکتبی را خدشه دار کند، مصداق جنگ نرم است و فرق نمی کند که این گفتار از حلق اصلاح طلب یا اصولگرا و فتنه جو در آمده باشد.

آیت الله خاتمی، مطرح کردن مکتب ایرانی و بیداری انسانی را در مقابل مکتب اسلامی و بیداری اسلامی اندیشه ای نفاق آلود و برآمده از سکولاریسم دانست و گفت: به گمان غلط معتقدان به مکتب ایرانی قرائت از اسلام متفاوت نیست، قرائت اصیل از اسلام دعوت به خدامحوری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: تبلیغ کنندگان مکتب ایرانی بخشی از جنگ نرم هستند و به قطع اسلام را نمی فهمند.

امام جمعه موقت تهران، هدف جنگ نرم را مبارزه با ولایت فقیه به عنوان ستون فقرات اندیشه های ناب اسلامی توصیف کرد و گفت: ولایت فقیه در 32 سال گذشته اسلام و انقلاب را از خطرات حفظ کرده و زمانی ولایت فقیه اثر گذار است که ولایت مداری در صحنه جامعه وجود داشته باشد.

ولایت شعاری در جامعه کارآیی ندارد
وی با بیان این که ولایت شعاری در جامعه کارآیی ندارد، اظهار داشت: ولایت مداری از دو بخش اطاعت از ولایت و تبری از مخالفان ولایت تشکیل شده است. 

آیت الله خاتمی، افزود: باید در همه صحنه ها و میدان ها گوش به فرمان ولایت بود و در جایی که سلیقه شخصی مانع اطاعت از ولایت فقیه می شود برخلاف سلیقه شخصی عمل کرد تا شخص دچار خود مداری نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مردم مسؤولان، افراد، احزاب و گروه ها را با محک ولایت می سنجند و همراه شوندگان با ولایت را دوست داشته و دور شوندگان از ولایت را منزوی می کنند.

امام جمعه موقت تهران، احترام مردم به اشخاص را مرهون ولایت پذیری آنان دانست و گفت: عده ای تولی را سپر قرار می دهند تا تبری نداشته باشند.

وی، بخشی از ولایت مداری را تبری از فتنه و فتنه گران بیان کرد و گفت: جریان انحرافی نباید ماجرای فتنه را از بین ببرد، ولایت مداران می دانند بخشی از جنگ نرم مبارزه با ولایت بوده و هست و به همین خاطر همواره از جریان فتنه و جریانات انحرافی تبری می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: فتنه گران چنان بی آبرویی سیاسی دارند که تا ابد باید آرزوی بازگشت به حکومت را به گور ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، همراهی مردم با ولایت را مانع از حمله مستقیم دشمنان به ولایت فقیه دانست و گفت: فتنه گران و مسببان جنگ نرم، منتسبان به ولایت فقیه مانند آیت الله مصباح را مورد حمله قرار می دهند.

امام جمعه موقت تهران، در ادامه از دیگر ابعاد جنگ نرم را ایجاد تفرقه بین مردم، مسؤولان و سران سه قوه معرفی کرد و گفت: مردم از مسؤولان انتظار دارند که اختلافات خود را رسانه ای نکنند.

وی بر حل و فصل اختلاف سلیقه ها در جلسات خصوصی سران سه قوه تاکید کرد و گفت: در جایی که راه حلی برای اختلاف سلیقه ها وجود نداشته باشد، رهنمود های مقام معظم رهبری فصل الخطاب است.

رسانه ای کردن اختلاف سلیقه ها را گسترانیدن اختلافات خواند
آیت الله خاتمی، رسانه ای کردن اختلاف سلیقه ها را گسترانیدن اختلافات خواند و خاطر نشان کرد: کشاندن دامنه اختلافات به مردم، زیانبار و خواسته دشمن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که هتاکی و انگ و تهمت زدن اختلاف آفرین است، افزود: وحدت کلمه با پیروی از ولایت فقیه پدید می آید.

وی نسبت به اختلاف بین جریان اصولگرا هشدار داد و گفت: نباید دایره اصولگرایی تنگ شود، حوزه اصولگرایی همه دلدادگان به اسلام و انقلاب، رهروان راه امام و ولایت فقیه را در بر می گیرد.

امام جمعه موقت تهران در پایان تصریح کرد: مدیریت الهی ولایت فقیه و همراهی مردم را نظام اسلامی و ولایت هموراه توطئه های دشمنان را خنثی کرده و می کند./950/پ201/ج
ارسال نظرات