۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۰۷۷۰۹
یک پژوهشگر حوزوی:

کینه توزی در هر زمان جامعه را به نابودی می کشاند

خبرگزاری رسا ـ یک پژوهشگر حوزوی، پیامبر اکرم(ص)را از موفق ترین رهبران الهی دنیا برشمرد و گفت: کینه توزی از مهمترین خطراتی است که در هر زمان جامعه را به نابودی می کشاند برای همین زدودن کینه ها و احترام متقابل افراد به یکدیگر از محوری ترین مسائل جامعه بشری امروز است.
سيدجمال الدين دين پرور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدجمال الدین دین پرور، مدیر بنیاد بین المللی نهج البلاغه عصر روز گذشته در همایش نسیم هدایت، به بررسی شرایط قبل و بعد از بعثت پیامبر(ص) از زبان حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: مردم پیش از ظهور اسلام از نظر باورها، اعتقادات و جنبه‌هایی که تعبیر به دین می شود، طوری بودند که ریسمان دین گسیخته و ارکان یقین متزلزل شده بود.

وی نابسامانی‌های اجتماعی را حاصل دوری از برنامه دین و تعالیم انبیا دانست و افزود: زندگی مردم زمانی در پرتو اعتماد، یقین و اعتقاد کامل خواهد بود که صددر صد تحت تعلیمات انبیا باشد و گرنه احتلاف ریشه جامعه را از بین می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین دین پرور با بیان اینکه دین راهگشای بن‌بست های جامعه است اظهار داشت: پیش از ظهور اسلام، راه های نجات در جامعه بسته شده و وقتی هدایت در جامعه کمرنگ شود مردم همچون کشتی طوفان زده به سمت جهل و تاریکی پیش می روند.

این مولف و پژوهشگر حوزوی با اشاره به خطبه 95 نهج البلاغه تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در طول 23 سال توانست چنین جامعه منحطی را متحول کند. بیانات الهی پیامبر(ص) و عمل ایشان به گفته های خود از عوامل تحول جامعه جاهلی است.

وی نبی مکرم اسلام را از موفق ترین رهبران الهی دنیا برشمرد و گفت: کینه توزی از مهمترین خطراتی است که در هر زمان جامعه را به نابودی می‌کشاند برای همین زدودن کینه ها و احترام متقابل افراد به یکدیگر از محوری ترین مسائل جامعه بشری امروز است.
 
وی خاموش کردن آتش جنگ و ایجاد امنیت را از اقدامات سازنده پیامبر(ص) پس از بعثت ذکر کرد و گفت: نخستین اقدامات پیامبر(ص) برای پایه ریزی حکومت اسلامی در مدینه، ساخت مسجد و عقد اخوت میان مسلمین بود چرا که اخوت اسلامی، تشریفاتی نیست.

مدیر بنیاد بین المللی نهج البلاغه خاطرنشان کرد: فرهنگ و باورداشت ارزش ها و هنجارها، مهمترین عامل اجرای صحیح قانون است. /930/پ202/ع

ارسال نظرات