۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۰۷۷۲۵
عضو خبرگان رهبری:

پیشگیری از وقوع جرم از سیاست های مطلوب دستگاه قضائی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: فعالیت قوه قضائیه و تشکیلات قضایی ارتباط مستقیم با جلب اعتماد مردم نسبت به نظام اسلامی دارد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار قضات و کارکنان دادگستری مراغه اظهار داشت: وظیفه دستگاه قضائی از مسؤولیت های خطیر کشور بوده و از مهمترین ارکان نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع قضات و کارکنان قوه قضائیه ادامه داد: تاکیدات رهبر معظم انقلاب بار دیگر راه روشنی بر متولیان امر قضای کشور گشودند که مبتنی بر آموزه های دینی و شیعی بوده است.

امام جمعه مراغه با اشاره به بخشی از منویات رهبر معظم انقلاب گفت: همانطور که ایشان فرمودند صرف اتهام داشتن جرم نیست و نباید با آبروی افراد در رسانه ها بازی شود، تحقق این امر خطیر رهبری توجه ویژه رسانه های داخلی را می طلبد.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال سوژه ها تخریبی علیه نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال زیرسؤال بردن احکام قضائی که برگرفته از تعالیم ارزشمند اسلام است، هستند از این رو به دنبال سوژه ای جهت تخریب عقاید دینی ملت ایران بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر سلامت دستگاه قضائی کشور اظهار داشت: فعالیت قوه قضائیه و تشکیلات قضایی ارتباط مستقیم با جلب اعتماد مردم نسبت به نظام اسلامی دارد.

عضو خبرگان رهبری گفت: پیشگیری از وقوع جرم یکی از سیاست های مطلوب دستگاه قضائی است، اما باید توجه داشت که فقر و بیکاری مهمترین عامل جرم و جنایت در جامعه بوده و مسؤولان اجرایی نیز باید برای کاهش جرم و جنایت بیشترین تلاش و برنامه ریزی را انجام دهند.

امام جمعه مراغه با بیان اینکه قضات دادگستری بایستی حق را ناحق نکنند و اعتماد عمومی را نسبت به نظام اسلامی جلب کنند، ادامه داد: قضات باید با توجه به محاسبات شرعی و منطقی خود، حکم را برای اجرای عدالت کامل جاری کنند.

وی تصریح کرد: قضات باید همواره مانند دوران کارآموزی خود حتی به کوچکترین مساله نیز حساس باشند، کار قضاوت امانتی الهی برای قضات بوده و آنان باید در کار خود تمامی جوانب و حدود الهی را در نظر گرفته و عدالت را در مورد شاکیان و متشاکیان برقرار کنند./935/پ202/ع

ارسال نظرات