۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۰۷۷۳۴
به همت دانشگاه امام صادق(ع):

دوره آموزشی تربیتی والعصر برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی ـ تربیتی والعصر به همت بسیج دانشگاه امام صادق(ع) تهران برگزار خواهد شد.
دوره آموزشی تربیتی والعصر برگزار می شود


سجاد نیک منش، مسؤول دوره آموزشی تربیتی والعصر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این مطلب افزود: این دوره آموزشی شامل سه سطح آموزشی است و روش طرح در ارائه مباحث و برگزاری سطوح مختلف روش اجمال به تفصیل است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در سطح یک این دوره آموزش به مباحثی همچون ضرورت شناخت وضع موجود و مطالعات تاریخ تمدن، روش شناسی مطالعات تمدنی و سیر شکل گیری تمدن، تحلیل مولفه های تمدنی اسلام و غرب، مصادیق تمدنی، جایگاه اشراقی انقلاب اسلامی، نیازهای انقلاب اسلامی براساس مبانی اندیشه ای امام خمینی وامام خامنه ای، استراتژی انقلاب اسلامی در عصر ظهور و شناخت جریان اصیل مهدوی پرداخته می شود و در نهایت مباحث علم دینی و رویکردهای مختلف به علم دینی وآسیب شناسی جامعه دانشگاهی امروز بحث خواهد شد.

نیک منش با بیان این که در سطح دوم این دوره به بررسی علل و ریشه های فلسفی تمدن جدید و تعارض های آن با تمدن اسلامی پرداخته شده و گریزی به تحلیل ریشه های اومانیستی و سوبژکتیویسمی علم جدید زده خواهد شد، اضافه کرد: پرداختن به این مباحث به جهت این است که تعارض جدی این مبانی با چهارچوب های اسلامی روشن شود.

وی یادآور شد: در سطح سوم این دوره به برررسی دقیق هستی شناختی، معرفت شناختی و انسان شناختی، مولفه‌ها و نهادهای مدرنیسم در حوزه‌های مختلف مثل دین، اجتماع، اقتصاد، سیاست، علم و تکنیک و همچنین ارتباط تفکر فلسفی در ایجاد این تغییرات و رابطه این ها با علم رایج پرداخته ‌می شود.

وی نیز بیان داشت: آیت الله علم الهدی حجج اسلام واعظی، پناهیان، خسروپناه، طائب، پارسانیا، برنجکار و فعالی و آقایان حداد عادل، شفیعی سروستانی و ... از استادان سرشناس دوره آموزشی تربیتی والعصر می باشند.

مسؤول برگزاری اردوی آموزشی تربیتی والعصر ابراز داشت: دست اندر کاران این دوره بر این باورند که علم و ایمان دو بال همراه یکدیگر می باشند که می بایست در کنار هم رشد کنند و امروز در جهت ارتقاء سطح تربیتی جوانان، نیازی جدی تر از مباحث آموزشی احساس می شود، لذا پرداختن به موضوعاتی چون اخلاق تعلیم و تربیت، انس با خدا، توسل به ائمه اطهار(ع) و الگوگیری از شهیدان از الزامات حتمی کار خواهد بود.

وی سپس در خصوص نحوده برگزاری این دوره گفت: قالب برگزاری این دوره آموزشی تعمدا در فضای جهادی(جبهه ای و نظامی) طراحی شده است و از این طریق به دنبال تقویت روحیه حماسی، سختی پذیری، مقاومت، جهاد و نزدیکی به هویت انقلابی و سبک زندگی انقلابی می باشیم.

گفتنی است، دوره آموزشی تربیتی والعصر از پنجشنبه نهم تیرماه به مدت شانزده روز در اردوگاه صاحب الزمان(عج) تهران برگزار خواهد شد./968/پ202/ع

ارسال نظرات