۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۷۴۷
عضو مجلس خبرگان رهبری:

بصیرت بخشی وظیفه اصلی ائمه جمعه در کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، بصیرت بخشی را وظیفه اصلی ائمه جمعه در کشور دانست و گفت: امروز ائمه جمعه به عنوان پرچم داران عرصه مبارزه با نفاق وظیفه سنگینی در هدایت جامعه به سوی کمال وسعادت برعهده دارند.
نماينده ولي فقيه در گيلان



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان، بصیرت بخشی را وظیفه اصلی ائمه جمعه درکشور دانست و گفت: امروز ائمه جمعه درسطح کشور به عنوان پرچم داران عرصه مبارزه با نفاق وظیفه سنگینی در هدایت جامعه به سوی کمال وسعادت برعهده دارند.

وی با اشاره به این که ائمه جمعه در سه دهه اخیر همواره در میدان روشنگری حضور داشتند، افزود: این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به وظیفه الهی خود عمل کردند.

امام جمعه رشت با بیان این که ائمه جمعه همیشه در تبیین آرمان ها و ارزش های ناب انقلاب، امام ورهبری ثابت قدم بوده و هستند، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه در طول بیش از سی سال گذشته همیشه در جهت تحکیم پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشتند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که روحانیت همواره به عنوان یک جریان تاثیرگذار در طول تاریخ نقش آفرین بوده است، افزود: این قشر تأثرگذار جامعه اسلامی همیشه مأمن و پناهگاهی امن برای مردم بوده و عموم جامعه اسلامی نیز روحانیت اصیل را معتمدی صالح برای خود می‌دانسته و می داند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، پایگاه عبادی و سیاسی نماز جمعه را بزرگترین سد دربرابر توطئه های شوم دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان وقسم خوردگان نظام اسلامی از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند با توطئه های مختلف این پایگاه مهم عبادی را تضعیف کنند.

وی با بیان این که دشمنان از هیچ ترفندی برای تضعیف جایگاه معنوی و سیاسی نماز جمعه در سه دهه اخیر فروگذار نکردند، گفت: اما به فضل خداوند متعال وهمراهی ملت ولایت مدارایران نماز جمعه هر روز پرقدرت از هفته گذشته در اکثر نقاط کشور برپا می شود و این پاسخ کوبنده ای به مخالفان این نظام الهی است.

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود با اشاره به این که استکبار جهانی با بهره گیری از توان ماهواره ای و اینترنتی خود هر روزشبهات جدیدی را علیه نظام اسلامی وارزش های آن ترویج می کند، بیان داشت: پایگاه های دروغ پراکنی نظام سلطه به طور شبانه روزی ارزش های اسلامی در نظام را هدف گرفته اند.

وی با اشاره به این که ائمه جمعه اثرگذارترین نقش را در نظام اسلامی برعهده دارند، گفت: این بزرگواران باید با آگاهی بخشی به جامعه مانع از نهادینه شدن افکار شیطانی ودر انحرافی درنسل جوان ما شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بی تقوایی و دوری از اندیشه های متعالی اسلام را عامل بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی دانست وتصریح کرد: امروز درمان همه این بی دینی ها و مشکلات اجتماعی پناه بردن به دامان امن الهی است.

امام جمعه رشت با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی قصد و نیتش خدمت خالصانه به مردم است، اظهار داشت: با وجود اینکه بیگانگان تبلیغات سوء بسیاری علیه نظام اسلامی به راه می اندازند، نباید مأیوس شویم بلکه باید ایمان را در دلهای مردم با تبلیغات درست اعتقادی تقویت کنیم.

وی با اشاره به این که در نماز جمعه باید ایمان به دل های مردم تزریق شود، گفت: امروز روحانیت به عنوان پرچم دار عرصه ترویج دین در خط مقدم این جریان حضور خواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود خواستار حل برخی مشکلات موجود در کشور و حل و فصل آن در درون خود دستگاه هایی اجرای شد./950/پ202/ع

ارسال نظرات