۰۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۰۷۷۹۹
تابستان امسال صورت می گیرد؛

همکاری بیش از 180 روحانی با اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از همکاری 186 مبلغ دینی در اجرای طرح اوقات و فراغت، تابستان امسال در استان خبرداد.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به آغاز طرح اوقات و فراغت این سازمان در مناطق مختلف استان گفت: یکی از نقاط برجسته امسال، حضور پر رنگ مبلغان دینی در اجرای این طرح فرهنگی است.

وی، بهره گیری از توان تبلیغی روحانیان در برنامه های فرهنگی را از مهم ترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته 86 مبلغ دینی از حوزه علمیه قم به منظور برنامه های تبلیغی در فصل تابستان به مازندران اعزام شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، برگزاری کلاس‌های هسته فرهنگی، نخبگان دینی، بوستان معرفت را ازجمله برنامه های این سازمان در طول سال اعلام کرد و گفت: در فصل تابستان برنامه های فرهنگی این سازمان با حضور روحانیان اعزامی برگزار می شود.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که کلاس‌ هسته‌های فرهنگی به صورت هسته‌ های هم‌اندیشی و مباحثه با حضور مبلغان اعزامی از قم برگزار می شود، افزود: در این کلاس ها مهم ترین مباحث دینی و احکام اسلامی از سوی اساتید اعزامی بیان خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود، تقویت میزان شناخت نوجوانان و جوانان جامعه نسبت به مفاهیم دینی را ضروری دانست و با بیان این که برگزاری گفتمان و نشست‌های دینی زمینه ساز شکوفایی باورهای دینی در نسل جوان است، گفت:  تربیت دینی دانش آموزان امروز باید یکی از مهم ترین دغدغه های متولیان دینی و فرهنگی جامعه باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که میزان شناخت نوجوانان و جوانان جامعه باید نسبت به مفاهیم دینی تقویت شود، افزود: برگزاری گفتمان و نشست های دینی یکی از مهم‌ترین راه‌های نهادینه کردن مفاهیم دینی برای نسل جوان است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که میزان هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام هر روز به شیوه ای جدید وارد جامعه می شود، خاطرنشان کرد: میزان حمایت و سرمایه گذاری غرب برای گسترش خرده فرهنگ ها هر روزه از افزایش چشمگیری برخوردار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از بین بردن هویت دینی نسل جوان را مهم ترین هدف دشمنان از ترویج فرهنگ غربی و گسترش شبهه در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز نسل جوان جامعه ما طعمه اصلی نظام سلطه برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند که باید در این خصوص هوشیار بود.

وی با بیان این که رویکرد امروز نظام سلطه درقبال نظام اسلامی با سی سال گذشته بسیار متفاوت است، گفت: آنها در شرایط کنونی برای مقابله با نظام دست به سلاح گرم نمی برند، بلکه سلاح آنها برای نسخ ارزش های دینی و اسلامی نسل جوان ما ترویج شبهات دینی، بدعت و خرافه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، تبلیغ احکام اسلامی به شیوه های جدید و جذاب را یکی از راه های جذب نسل جوان دانست و گفت: مبلغان باید با ارتباط مناسب خود با نوجوانان و جوانان جامعه خطر شبهات و فرقه های انحرافی را به آنها گوشزد کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات