۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۸۲۱
برای نخستین بار؛

پخش ویژه برنامه مبعث پیامبر از شبکه تلویزیونی بولیوی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرارسیدن مبعث نبی اکرم (ص) ویژه برنامه ای درباره این روز فرخنده برای نخستین بار از تلویزیون بولیوی پخش شد.
مبعث
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با فرارسیدن سالروز مبعث پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله مسلمانان و شماری از مسیحیان کشور بولیوی با برگزاری جشن در مرکز اسلامی لاپاس ابعاد اعتقادی و فرهنگی این رخداد بزرگ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این مراسم که با حضور شماری از مسوولان مراکز و موسسات فرهنگی شهر لاپاس پایتخت کشور بولیوی همراه بود سخنرانان با بیان ابعاد مختلف این واقعه بزرگ ضمن تبیین و تشریح آن با آیات قرآنی و روایات به سوالات مسیحیان حاضر درباره مبعث و شخصیت پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله پاسخ دادند.

در بخش دیگری از این مراسم آقای جعفر حسنی اعظمی، مسوول بیمارستان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کشور بولیوی ضمن سخنانی حمایت و رسیدگی به محرومان و نیازمندان را از ویژگی مسلمانان خواند و با اشاره به روایتی تبیین کرد که از این روست مسلمانان در کشورهای مختلف به ارایه خدمات حتی به غیر مسلمانان می پردازند.

برگزاری مسابقه و اهدای کتاب درباره زندگی پیامبر و فیلم محمد رسول الله به زبان اسپانیایی از دیگر بخش های این مراسم بود.

همچنین همزمان با مبعث نبی اکرم اسلام در یک برنامه زنده تلویزیونی از سوی مرکز اسلامی بولیوی، ابعاد تاریخی و اعتقادی این رخداد مهم تبیین و در این زمینه کتاب های به بینندگان معرفی شد.

این برنامه ساعت 11:50 صبح به وقت بولیوی از شبکه 52 بولیوی پخش شد./905/د102/گ

ارسال نظرات