۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۸۵۴
امام جمعه مشهد:

پیشرفت‌های علمی و نظامی، مسؤولان را از آسیب‌های فرهنگی غافل نکند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با بیان این که مسؤولان در عین توجه به پیشرفت های علمی و نظامی نباید از آسیب های فرهنگی غافل شوند، گفت: نباید حلاوت پیشرفت‌های کشور را با نادیده گرفتن آسیب‌های فرهنگی تلخ کنیم.
آيت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های نماز جمعه، آزادی روح انسان از مشغولیت های مادی و روزمره را مهمترین ابزار کارامد مدیریت عبودیت خدا دانست و گفت: بر اساس اعتقاد توحیدی خود باید بپذیریم مجموعه توانمندی هایی که خدا در وجود ما قرار داده است، ابزار عبادت خدا ودر خدمت اوست.

رهاسازی روح از مشغولیت های مادی راهی برای مدیریت بندگی

وی با اشاره به آیه شریفه «ماخلقت الجن و الانس الا لیعبدون» افزود: برای مدیریت عبودیت خدا باید توانمندی هامان را از استخدام زندگی مادی آزاد کنیم. هدایت، تنها در اثر تلاش و اجتهاد که همین آزاد کردن توانمندی ها در راه عبودیت خداست حاصل می شود و در غیر این صورت به بیماری غفلت و تبعید از وادی قرب الهی دچار خواهیم شد.

بعثت، آغاز جهانی سازی رسالت رسول الله است

آیت الله علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، با بیان اینکه بعثت، آغاز وحی و پیامبری حضرت محمد(ص) نبوده است، اظهار داشت: به فرموده خود پیامبر(ص) او پیامبر بوده است از زمانی که گل آدم را می سرشتند. بنابراین بعثت، آغاز رسالت جهانی سازی رسول الله(ص) است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اصل رسالت پیامبر(ص)، این است که جهان را عرصه بندگی خدا کند ابراز داشت: از مبعث تا کنون همه حرکت های پیروان رسول الله(ص) در جهت جهانی سازی وی بوده و امروز نیز این حرکت به دست امام زمان(عج) در حال تداوم است.

انقلاب اسلامی؛ حرکتی در مسیر حاکمیت مکتب نبوی

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی نیز یکی از این حرکت های تاریخی بود که همه توان خود را در خط توسعه عظمت پیامبر(ص) و جهانی سازی مکتب او به کار گرفته است. رژیم صهیونیستی که ناپاک ترین دشمن نظام اسلامی در عرصه بین الملل است سال گذشته ما را تهدید نظامی می کرد اما امروز خصوصا پس از برگزاری رزمایش اخیر سپاه و طبق آنچه قلم های استکباری خودشان توصیف می کند، به فکر دفاع از خود در مقابل حملات موشکی ما افتاده است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تلاش آمریکا در دهه اخیر جهت محاصره نظامی ایران اظهار داشت: با همه این تلاش ها، امروز آمریکا هدف موشک های دوربرد ما است. امروز دشمنان پیامبر(ص) از مانع شدن از جهانی سازی اسلام ناامید شده و عقب نشسته اند.

مسؤولان در عین توجه به پیشرفت های علمی و نظامی از آسیب های فرهنگی غافل نشوند

آیت الله علم الهدی گفت: در عرصه علمی نیز پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم، این ها همه معنای استخدام نظام در خدمت جهانی سازی پیامبر(ص) است اما مسؤولان باید متوجه باشند در کنار این توسعه های مقتدرانه و عزت و عظمت، دلواپسی هایی نیز در درون جامعه وجود دارد. این آسیب پذیری در مسائل فرهنگی، نگرانی ایجاد کرده که حلاوت این پیشرفت ها را در کام ما تلخ می کند.

تصویب یارانه سینما بدون توجه به محتوای فیلم ها کار نادرستی است

امام جمعه مشهد تصریح کرد: به عنوان نمونه، تنها در یک جریان فرهنگی به نام هنرهفتم، خانواده ها از چهار سوی ماهواره، شبکه ویدیویی خانگی، سینما و تلویزیون محاصره شده اند. اخیرا شورای عالی سینمایی در سطح بالایی تشکیل جلسه داده و ایجاد سازمان سینما و بیمه سینماگران و اعطای یارانه را مصوب می کند. بدون اینکه مدیران و مسؤولان متوجه باشند که این سازمان چه برون دادی دارد.

وی با تأکید بر این که ما با هنر و سینما مخالف نیستیم و هنر را ابزاری در خدمت فرهنگ می دانیم، افزود: حرف ما این است که باید دقت شود این تسهیلات و یارانه ها برای ارائه چه محتوایی به جامعه اختصاص یابد و چه مقدار ازا ین هنر در خدمت فرهنگ دینی مردم است؟ متاسفانه جریان هنری تا به امروز همسو با فرهنگ دینی نبوده و مانند سمی مهلک اعضای خانواده را از دین رویگردان نموده است.

مردم برای توسعه فرهنگ دینی به مسؤولان رأی می دهند

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه فرهنگ مردم ما، دین آنان است، افزود: این مردم برای توسعه فرهنگ دینی به مسؤولان رأی می دهند و این مطالبه از مطالبات اقتصادی هم برایشان مهمتر است تا جایی که حاضرند در راه حاکمیت فرهنگ دین جان خود را بدهند./930/پ201/س
ارسال نظرات