۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۸۵۹
سید علی فضل الله:

غربی ها می خواهند رژیم صهیونیستی را مظلوم جلوه دهند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت تاکید کرد که غربی ها درصدد مظلوم جلوه دادن رژیم صهیونیستی و ستمکار خواندن ملت فلسطین هستند.
سيد علي فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام «سید علی فضل الله» خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهر که در مسجد امامین الحسنین (ع) برگزار شد مسوولان این کشور را به همبستگی و یکپارچگی دعوت کرد و گفت: رژیم اشغالگر قدس در صورتی که صحنه داخلی لبنان را پر تنش و نزاع های داخلی را پررنگ ببیند به حمله نظامی به لبنان ادامه خواهد داد.

وی افزود: مسوولان باید نسبت به این تهدیدات هوشیار باشند و با گسترش وحدت ملی به مقابله با این مواجهه احتمالی بپردازند و با اجرای بندهای بیانیه وزارتی در برابر چالش های بزرگی پیش رو که در رژیم صهیونیستی در راس آنها قرار دارند ایستادگی کنند.

حجت الاسلام فضل الله بر لزوم همکاری سه جانبه ارتش، مقاومت و ملت تاکید کرد و اظهار داشت: ارتش، مقاومت و ملت باید برای ایستادگی در برابر حمله و نقشه های اسرائیل همکاری کنند و به این رژیم بفهمانند که نمی تواند از تنش های داخلی و اختلافات سیاسی برای تضعیف لبنان استفاده کند.

خطیب جمعه بیروت کیفر خواست دادگاه ویژه ترور نخست وزیر سابق لبنان را ناعادلانه خواند و تصریح کرد: سخنانی که در چهارچوب این دادگاه به بیرون درز می کرد و همچنین مطابقت این سخنان با حکم دادگاه نشاندهنده بسیاری از مسائل است. همزمانی صدور این حکم با تصویب بیانیه وزارتی از سوی دولت جدید لبنان، شک و تردیدهای فراوانی را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: دادگاه ترور رفیق حریری از شفافیت و پاکی برخوردار نبود و لبنانی ها از روند این دادگاه به بی عدالتی آن پی بردند.

سید علی فضل الله ملت لبنان را به دوری از فتنه های داخلی دعوت کرد و بیان داشت: شهروندان لبنانی باید به شدت هوشیار باشند و پس از اعلام حکم دادگاه ترور نخست وزیر سابق که نتایج آن از مدتهای پیش روشن و برای همگان آشکار بود از وقوع در فتنه هایی که به تنش و آشوب داخلی منجر می شود به شدت پرهیز کنند.

خطیب جمعه بیروت از بی اعتنایی کشورهای عربی به مساله فلسطین به شدت انتقاد کرد و گفت: جوامع عربی نسبت به مساله فلسطین بی اعتنا هستند و توجهی به ادامه سرکوب این ملت مظلوم و بازداشت جوانان فلسطینی توسط اسرائیل ندارند.

وی تاکید کرد: بی اعتنایی اعراب به فلسطین در حالی انجام می گیرد که غربی ها برای آزادی جلعاد شالیط، زندانی اسرائیل به شدت در تکاپو هستند و بدون توجه به ستم هایی که در حق ملت فلسطین روا می شود می خواهند لباس مظلومیت را به تن اسرائیل جلاد کنند و فلسطینیان را به گونه ای نشان دهند که گویی آنها اشغالگر هستند و به بشریت توهین می کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات