۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۰۷۸۷۴
مفتی شیعیان لبنان:

حکم دادگاه ترور رفیق حریری مقاومت را هدف قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه مسجد امامین الحسنین (ع) برج البراجنه بیروت، حکم دادگاه ترور نخست وزیر سابق لبنان را هدف قرار دادن مقاومت توصیف کرد.
شيخ احمد قبلان مفتي شيعه لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، «شیخ احمد قبلان» مفتی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین حسنین(ع) در منطقه برج البراجنه بیروت با اشاره به حکم دادگاه ویژه ترور نخست وزیر سابق این کشور گفت: پس از ماه ها و حرکت فراوان جزر و مدی که حاصل شد دولت لبنان توانست بیانیه وزارتی را تهیه و تصویب کند، اما همزمان با این موضوع، رای دادگاه ویژه ترور رفیق حریری که دارای شک و شبهات فراوانی است صادر شد. بسیار روشن است که این دادگاه تنها مقاومت را هدف قرار داده و در پی چیز دیگری نیست.

وی نسبت به همزمانی صدور این حکم با تاسیس حکومت جدید ابراز شگفتی کرد و افزود: این دادگاه مصداقیت خود را از دست داده و گویی وجود خارجی ندارد، پس از آنکه اسرائیل و آمریکا نتوانستند مقاومت را درهم شکنند هم اکنون با این حکم می خواهند مقاومت را به زانو دربیاورند.

شیخ احمد قبلان گروه های سیاسی را به هوشیاری دعوت کرد و اظهار داشت: گروه های سیاسی باید هوشیار باشند که در دام و تله ای که اسرائیل برای آنان تهیه دیده است گرفتار نشوند و توجهی به حکم دادگاه که نمایشی بودن آن برای همگان اشکار شده است نداشته باشند.

مفتی شیعیان لبنان خواستار اهتمام دولت جدید به وحدت ملی شد و اظهار داشت: حکومت جدید باید حرص فراوانی به وحدت ملی داشته باشد و به عنوان سدی در برابر فتنه های داخلی عمل کند و با جدیت، صداقت و اخلاص در پی تقویت جبهه داخلی برآید.

وی مرحله کنونی را بسیار حساس خواند و تاکید کرد: دولت باید بر اساس معیار و ارزش های ملی فعالیت کند و اجازه ندهد تا همزیستی، امنیت و ثبات کشور تحت تاثیر قرار گیرد. لبنان در مرحله حساسی قرار دارد و بر همه لبنانی ها لازم است حد و مرزی برای اختلافات سیاسی و نزاع های مذهبی و طایفه ای قائل باشند.

شیخ قبلان نسبت به سخنان تنش زا هشدار داد و بیان داشت: سخنان تنش زا می تواند اوضاع کشور را ملتهب و شرایط حمله اسرائیل که هم اکنون در آستانه دروازه های کشور قرار دارد را فراهم سازد. اوضاع منطقه به شدت آشفته است و آنچه در سودان، مصر، یمن، لیبی، بحرین و سوریه جاری است نشان می دهد منطقه بر روز آتشفشانی قرار گرفته و هر اقدام غیرمنطقی سبب انفجار آن می شود.

خطیب جمعه منطقه برج البراجنه خطاب به ملت لبنان گفت: از لبنانی ها می خواهم با عقل و عدالت به کشف حقیقت بپردازند، بازسازی، محافظت و دفاع از وطن، پیشرفت دولت و بازسازی آنچه سیاست های کینه، تفرقه و استعمار تخریب کرده از اوجب واجبات و اولویت های ملی است که همگان باید برای برآورده ساختن آنها تلاش کنیم./980/ب902/گ
ارسال نظرات