۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۰۷۸۸۸

بازدید اساتید آکادمی اسلامی دانشگاه MU مالزی از مجتمع آموزش عالی فقه

خبرگزاری رسا ـ معاون مدرسه علمیه حجتیه در حاشیه بازدید اساتید آکادمی اسلامی دانشگاه MU مالزی از مجتمع آموزش عالی فقه گفت: مدرسه حجتیه از چهار بخش تشکیل شده است که هربخش افزون بر موضوع آموزش بحث تربیت اسلامی را هم در برنامه های خود دارد.
حوزه علميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هیئت هفت نفره اساتید آکادمی اسلامی دانشگاه MU مالزی از مدرسه علمیه حجتیه بازدید و با مسوؤلان این مدرسه دیدار و گفتوگو کردند.

در ابتدای این بازدید که با حضور مسؤولان امور بین‌الملل جامعه المصطفی العالمیه انجام شد، حجت‌الاسلام عابدیان، جانشین مدیر مدرسه علمیه حجتیه با خیر مقدم به هیئت اساتید دانشگاه مالزی گفت: حوزه‌های علمیه بیش از هزار سال است که به اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی مشغولند.

وی با اشاره به اهداف سفر هیئت مالزی به قم گفت: این اساتید با هدف تحقیق در خصوص وجوه اشتراک و تمایز حوزه‌های علمیه سنتی و مدرن ایران و مالزی به شهر مقدس قم سفر کرده‌اند.

معاون مدرسه علمیه حجتیه در ادامه گزارشی از تاریخ شکل‌گیری حوزه‌های علمیه و همچنین مدرسه حجتیه ارائه کرد و گفت: هدف مسؤولان و اساتید حوزه این است که با رصد شرایط روز جامعه، فقه را متناسب با نیازهای مختلف مردم به جامعه ارائه کنند.

حجت الاسلام عابدیان اظهار داشت: مدرسه حجتیه از چهار بخش تشکیل شده است که هر بخش افزون بر موضوع آموزش بحث تربیت اسلامی را هم در برنامه‌های خود دارد تا طلاب پس از اتمام دروس خود در کنار تقویت بنیه‌های علمی به تهذیب نفس نیز بپردازند.

پس از ارائه گزارش حجت الاسلام عابدیان، اعضای هیئت علمی دانشگاه MU مالزی از بخش های مختلف مدرسه علمیه حجتیه بازدید کردند و در جریان فعالیت ها و اقدامات علمی و پژوهشی طلاب این مدرسه علمیه قرار گرفتند.

گفتنی است، دانشگاه MU مالزی یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه های مالزی است که در تمام رشته‌ها و در تمام مقاطع تحصیلی دانشجو دارد./908/پ202/ع

ارسال نظرات