۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۰۷۹۰۱
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نباید به بهانه ترویج دین، به باورهای دینی مردم لطمه زد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، رفتار، گفتار و عمل روحانیت را الگویی برای آحاد جامعه اسلامی دانست و گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی همه برنامه های خود را برای تضعیف جایگاه روحانیت به کار گرفته‌اند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در جمع ائمه جمعه استان با اشاره به این که دغدغه‌های بسیاری در خصوص افزایش فساد و برخی ناهنجاری های اجتماعی از سوی ائمه جمعه در کشور وجود دارد، گفت: خوشبختانه مسؤولان کشور همه توان خود را برای ریشه کنی ناهنجاری ها به کار گرفته اند.

وی با اشاره به این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عناصر حکومت منحوس پهلوی اجازه پرداختن مسائل ازسوی روحانیان را در کشور نمی دادند و می گفتند روحانی باید تنها به امور دینی بپردازد، افزود: اما امروز به برکت امام و انقلاب اسلامی در نماز وحدت آفرین جمعه دو خطبه عبادی و سیاسی داریم که این نشان دهنده توجه و اهمیت امور عبادی و سیاسی در نظام اسلامی است.

امام جمعه رشت با اشاره به این که قبل از پیروزی انقلاب ما اجازه نداشتیم به عنوان یک روحانی به موضوعاتی همچون امور سیاسی، فساد اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی بپردازیم، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی این محدودیت ها کنار رفت و امروز این‌گونه مسائل به راحتی در‌ کشور بیان می شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز همه مسؤولان ارشد نظام مخالف ناهنجاری های اجتماعی و بداخلاقی ها در سطح جامعه هستند، گفت: خوشبختانه امروز یک وحدت رویه خوبی برای مقابله با این مشکلات اجتماعی در سطح کشور وجود دارد که باید نظامند و با برنامه دنبال شود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در ادامه سخنان خود به نقش ائمه جمعه در جامعه اشاره کرد و با بیان این که این قشر تأثیر گذار باید حضور خود در سطح مراکز و محافل علمی را بیشتر کنند و به شبهات مطرح شده پاسخ دهند، افزود: روحانیت امروز بهترین قشر برای پاسخگویی به شبهه افکنی های دشمنان قسم خورده نظام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، رفتار، گفتار و عمل روحانیت را الگویی برای آحاد جامعه اسلامی دانست و گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی همه برنامه های خود را برای تضعیف جایگاه روحانیت به کار گرفته اند.

امام جمعه رشت به پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیای امروز اشاره کرد و با بیان این که غربی ها امروز با بهره گیری از ماهمواره، اینترنت و بنگاه های دروغ پراکنی خود به صورت شبانه روزی علیه نظام تبلیغ می کنند، ادامه داد: آنها با این ابزار های نوین بی‌دینی، لائیک، ‏ادیان ساختگی و ازدواج با محارم را ترویج می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که دشمن با استفاده از برخی ابزارهای جدید قبح بسیاری از مسائل را از بین برده است، گفت: این یک خطر بزرگ است که متأسفانه در برخی مواقع ازآن غافل می شویم و نباید تحت تأثیر این تبلیغات دیداری، شنیداری و گفتاری دشمن شویم.

وی، عامل بسیاری ازگناهان و مفاسد را جهل و نادانی دانست و با بیان این که باید در برابر ترویج بدحجابی و بی‌بندوباری دشمن، ارزش‌های دینی و اصول اخلاق اسلامی را به شیوه هدفمند و تأثیرگذار در سطح جامعه تبلیغ کنیم، ادامه داد: تنها راه مقابله با توطئه‌های شوم دشمنان همین راه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با تأکید براین که نمازهای جمعه بیش از همه باید به اعتقاد مردم بپردازد و اعتقادات ‏درست را تقویت کنند، خاطرنشان کرد: مرحله دوم این است که ما ‏باید مردم را با عمل و رفتارمان به اسلام واقعی نزدیک کنیم.

امام جمعه رشت با بیان این که متأسفانه بعضی‌ها بی‌دینی‌شان به خاطر رفتار مسلمان‌ها است، ادامه داد: باید سعی شود به باور مردم لطمه نزنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، نماز جمعه را سنگر ‏تعلیم حکمت معرفی کرد و ادامه داد: یقین، ایمان و امر بمعروف و نهی از منکر باید دراین سنگر مهم مورد توجه قرار گیرد./950/پ202/س
ارسال نظرات