۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۹۱۹

طرح‌ استانداردسازی مساجد مشهد اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از فعالیت هایی که در حال حاضر آغاز شده است، بحث نوسازی و بهسازی مساجد شهر مشهد است و طرحی با عنوان هر بانی یک واقف ارائه شده است.
مسجد
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، جواد داوودآبادی اظهار داشت: وقف به عنوان یک باقیات الصالحات و امری که آثار و برکات آن همانند یک حقوق بازنشستگی تا ابد پابرجاست، از مباحث مهم و قابل تامل در جامعه می باشد.

داووآبادی با بیان اینکه مباحث وقف در خراسان رضوی دارای ویژگی های خاص می باشد، افزود: حدود 70 درصد از اراضی موجود در سطح استان خراسان رضوی، اراضی وقفی شامل موقوفات آستان قدس واراضی و موقوفات خاص می باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا بدلیل وجود این تعداد بالا اراضی وقفی و کل موقوفات استان آگاهی‌های مربوط به عرصه وقف باید افزایش یابد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: یکی از فعالیت هایی که در حال حاضر آغاز شده است، بحث نوسازی و بهسازی مساجد شهر مشهد است و طرحی با عنوان هر بانی یک واقف ارائه شده است.

داووآبادی افزود: از آنجایی که مساجد شهر مشهد در خور جایگاه این شهر و مطابق با استاندارها نمی باشد، طرح هر بانی یک واقف در راستای بالا بردن سطح استاندارهای مساجد شهر مشهد مطرح شده است.

وی اضافه کرد: البته این برنامه ریزی های فرهنگی برای مساجد نیاز به فعالیت های پایدار و تامین منابع مالی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف در جامعه بیان داشت: یکی از مباحثی که رسانه ها باید آن را دنبال کنند، مسائل خاصی همچون موضوع وقف می باشد.

داوودآبادی گفت: رسانه ها می توانند این باور را در بین مردم ایجاد کنند که وقف باقیات الصالحاتی است که ماندگار است و آثار وبرکات آن تا همیشه برای فرد واقف باقی می ماند.

وی افزود: فرهنگ وقف باید به لحاظ علمی از طریق رسانه ها در جامعه ترویج پیدا کند و مردم با آثار و برکات وقف آشنا شوند.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به برگزاری جشنواره تجلی وقف در رسانه خاطرنشان کرد: اگر روند توسعه جشنواره ها به گونه ای باشد که هدفمند، دنباله دار و پایدار باشد، به طور حتم نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت، در غیر اینصورت نمی تواند تاثیرگذار باشد. 

قابل ذکر است، نخستین جشنواره تجلی وقف و بقاع متبرکه در رسانه، مرداد‌ماه 90 در مشهد برگزار می‌شود./930/د103/س
ارسال نظرات