۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۰۷۹۳۵

ارومیه میزبان جشنواره بین المللی شعر رضوی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: همزمان با دهه کرامت، جشنواره بین المللی شعر رضوی در ارومیه برگزار می شود.
ارومیه میزبان جشنواره بین المللی شعر رضوی می‌شود
حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: جشنواره بین المللی شعر رضوی همزمان با دهه کرامت به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط یا سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه امام رضا‌(ع) و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری و کمک به انتشار این آثار اعلام کرد.

حجت الاسلام کریمی اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش با موضوع آثار ارسالی شامل شرح فضایل، مناقب، سیره و احوال حضرت امام رضا‌(ع) و بخش جنبی با محورهای شرح فضایل، مناقب و سیره حضرت رسول اکرم (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) و سال جهاد اقتصادی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: نشست‌های تخصصی در خصوص شعر مذهبی و کارگاه های آموزشی از بخش های جنبی این جشنواره است که با حضور استادان برجسته کشوری برگزار می شود.

به گفته این مسؤول، شاعران در داخل کشور می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در ارومیه ارسال کرده و شاعران خارجی نیز آثار خود را به همراه تقاضای شرکت در جشنواره به رایزنی های فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران تحویل داده یا به دبیرخانه ارسال کنند.

حجت الاسلام کریمی تاکید کرد: تولید‌کنندگان آثار تا بیستم شهریور‌ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به زبان ترکی آذری و با الفبای فارسی یا لاتین ارسال کنند.

وی یادآور شد، افزون بر اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایزی نقدی، آثار منتخب منتشر خواهد شد.

گفتنی است، جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با حضور شاعران ایرانی و خارج از کشور مهر‌ماه سال جاری به مدت دو روز در ارومیه برگزار خواهد شد./936/پ203/س
ارسال نظرات