۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۰۷۹۵۶

گردهمایی بانوان مبلغ تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین گردهمایی ماهانه مبلغان، مداحان و مسؤولان هیئات مذهبی خواهران تبریز برگزار شد.
گردهمایی بانوان مبلغ تبریز برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین نوبری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، امروز در سومین گردهمایی ماهانه مبلغان تبریز اظهار داشت: عدم بهره مندی برخی از هیأت های حسینی تبریز از وجود مبلغان و روحانیان، انحراف آشکاری به نظر می رسد که آرزوی دیرین دشمنان بوده است.

وی گفت: درست است که استان با کمبود روحانی روبه رو است؛ اما تعداد مبلغان آگاه، توانمند و شایسته برای حضور و سخنرانی در مجالس عزاداری کم نیستند، استکبار جهانی به دنبال تضعیف نقش روحانیت آگاه و مردمی است.

حجت الاسلام نوبری خاطر نشان کرد: همکاری و تعامل متولیان و مداحان مجالس عزاداری با روحانیت به ضرر دشمنان اسلام است؛ از این رو بدخواهان دین همواره خواسته اند میان مجالس روضه و روحانیت جدایی ایجاد شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اکنون هیچ تحلیلگر منصفی وجود ندارد که جایگاه تاریخی و تعیین کننده روحانیت را در راستای احیای فرهنگ و تبیین هویت فرهنگی ملت مسلمان، مورد تأکید قرار ندهد، امروز خواهران مبلغ رسالت کمتری نسبت به برادران روحانی ندارند، بلکه در برخی موارد نقش سازنده تری بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال انحراف در مجالس مذهبی بانوان هستند، گفت: روحانیت شیعه در طول تاریخ، همواره به حراست از منابع و متون دینی پرداخته است، این خدمات و جانفشانی ها در پرتو انقلاب اسلامی به باروری لازم رسید، امروز رسالت همگان دفاع از مرزهای عقیدتی و دینی نظام اسلامی است.

حجت الاسلام نوبری گفت: همه افراد جامعه به ویژه روحانیت به نوعی موظف به مقابله فرهنگی با دشمن هستند و هرکس در هر موقعیتی که در جامعه است، باید با این پدیده شوم فرهنگی هدایت شده از غرب مبارزه کند، هیچ قشری نباید با بی تفاوتی از کنار گسترش انحرافات و خرافه گری در برخی مجالس به ظاهر دینی عبور کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به صبغه دینی شهر تبریز گفت: تبریز به شهر هیأت های حسینی و عاشقان اباعبدالله مشهور است و فعالیت بیش از هزار و پانصد هیأت عزاداری در این شهر نشان از عمق ولایت مداری و ولایت محوری مردم آن دارد.

وی حضور در مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) را توفیقی برای روحانیت دانست و اظهار داشت: باید قدر حضور در این مجالس را بدانید و برای ارائه مطالب به درد بخور، مطالعات داشته باشید.

گفتنی است، نشست بانوان مبلغ تبریز امروز با حضور 90 نفر از طلاب و خواهران مبلغ استان در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد./935/پ202/س
ارسال نظرات