۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۹۵۹
استاد حوزه علمیه:

استغفار ماه شعبان کلید ورود به ضیافت الهی است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ و پژوهشگر حوزوی با بیان این‌که استغفار ماه شعبان کلید ورود به ضیافت الهی است، بر استفاده از فرصت‌های به دست آمده در این ماه تأکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمين نظري منفرد


حجت‌الاسلام علی نظری منفرد از مبلغان و نویسندگان حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان گفت: شعبان ماه عزیز و بزرگی است که پیامبر اکرم‌(ص) و اصحاب حضرت در آن ماه به عبادت و مناجات می‌پرداختند.

وی با اشاره به مناجات شعبانیه و دعای صحیفه سجادیه در ماه مبارک شعبان، وجود این دعاهای مهم و پرمفهوم را نشان از عظمت این ماه دانست و بر توجه و استفاده از فرصت‌های به دست آمده در آن تأکید کرد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از حضرت علی‌(ع) که فرمودند «شدیدترین غصه‌ها، غصه از دست دادن فرصت‌ها است»، گفت: از آنجا که روزه ماه شعبان بسیار سفارش شده، انسان هر اندازه این ماه را روزه بدارد، مفید است.

وی با بیان این‌که استغفار از دیگر اعمال ماه مبارک شعبان است، اظهار داشت: امام رضا‌(ع) فرمودند «اگر کسی در ماه شعبان هفتاد مرتبه استغفار کند و بگوید استغفرالله و اسأله التوبه، از هفتاد هزار استغفار در ماه‌های دیگر بهتر است».

حجت‌الاسلام نظری منفرد تلاش در دعا کردن را از دیگر آداب ماه مبارک شعبان برشمرد و گفت: مناجاتی در این ماه شریف از حضرت علی‌(ع) نقل شده که ائمه اطهار‌(ع) این مناجات را در ماه شعبان می‌خواندند.

وی با بیان این‌که کوشش در دعا یعنی بنده به یک مرتبه دعا کردن اکتفا نکند، افزود: لازم نیست دعا به زبان عربی گفته شود؛ همین‌که به زبان فارسی دعا کند، کافی است، اما اگر دعاهای وارد شده در این ماه خوانده شود، بسیار بهتر است.

این مبلغ و نویسنده حوزوی با اشاره به نیمه شعبان، شب ولادت حضرت حجت‌(عج)، گفت: براساس برخی روایات، شب نیمه شعبان کمتر از شب قدر نیست؛ شب بسیار مبارکی است که از آداب آن زیارت امام حسین‌(ع) است.

وی همچنین به ارتباط سه ماه رجب، شعبان و رمضان اشاره کرد و با بیان این‌که دو ماه رجب و شعبان مقدمه ماه مبارک رمضان است، گفت: استغفار در دو ماه رجب و شعبان، کلید ورود به ضیافت الهی است.

حجت‌الاسلام نظری منفرد با بیان این‌که پیامبر اکرم‌(ص) فرموند «شعبان ماه من است، خداوند رحمت کند کسی که مرا در این ماه یاری رساند»، تصریح کرد: یاری کردن دین پیامبر اکرم‌(ص)، وظیفه هر مسلمانی است.

وی با اشاره به مفهوم این روایت در زمان حال اظهار داشت: اگر بتوان از آنچه خداوند متعال روزی داده انفاق کرده و دست ناتوانان و تهی‌دستان را بگیریم، همان‌طور که در صلوات هر روز ماه شعبان تأکید شده، این خود نوعی کمک به پیامبر اکرم‌(ص) است. /920/ت302/ع

ارسال نظرات