۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۰۷۹۶۷
امام جمعه موقت تهران:

شعبان ماه بندگان گنهکار پشیمان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: تجلی پیغمبر در ماه شعبان بیشتر از ماه های دیگر است بنابراین اگر امت با داشتن سوابق ناهنجار رو به پیامبرشان بیاورند و در محضر رسول خدا و سر سفره شعبان استغفار کنند خدای خودشان را می‌یابند و خداوند هم این بندگان را می‌پذیرد، با ایشان رفیق می شود و نمی‌گذارد آلوده شوند.
 حجت الاسلام صديقي


حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فضائل ماه شعبان، آن را ماه مخصوص گنهکاران و توبه‌کنندگان بیان کرد و گفت: پیامبر خاتم تا انتهای دنیا پیغمبر است، تنها رسول عصر خویش نیست بلکه برای تمام اعصار و قرون است. بنابراین ندای پیامبر در عصر حاضر همان است که در آن عصر برای نماز و جهاد بلند شد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: امام علی (ع) فرمود از وقتی ندای پیامبر در مدینه و در ماه شعبان طنین انداز شد که «شعبان ماه من است خدا رحمت کند هرکس در این ماه مرا یاری کند» روزه ماه شعبان من ترک نشد، در دوران حاضر هم افرادی که می خواهند در مسیر امام علی به ندای پیامبر لبیک بگویند و مشمول دعای پیامبر شوند می توانند یکی از پله های آن را که روزه در این ماه است انجام دهند.

حجت الاسلام صدیقی در پاسخ به این سؤال که خدا در این ماه با بنده گناه کار خود چگونه معامله می‌کند گفت: اسرار نزد خداست لکن می توان با توجه به آیه 64 سوره نساء که می‌فرماید «و ما هیچ پیامبرى را نفرستادیم مگر آنکه به توفیق الهى از او اطاعت کنند. و اگر آنان وقتى به خود ستم کرده بودند، پیش تو مى‌آمدند و از خدا آمرزش مى‌خواستند و پیامبر نیز براى آنان طلب آمرزش مى کرد، قطعاً خدا را توبه پذیرِ مهربان مى‌یافتند.» می‌توان توبه کرد و به رحمت الهی چشم امید داشت. کسانی که مرتکب گناه شده و آلوده می‌شوند در حقیقت خود را گم می‌کنند.

وی درباره تفااوت عمل خیر در این ماه با ماه‌های دیگر بیان داشت: وجود مبارک پیامبر سفره شعبان را پهن کردند و تجلی پیغمبر در این ماه بیشتر از ماه های دیگر است بنابراین اگر امت با داشتن سوابق ناهنجار رو به پیامبرشان بیاورند و در محضر رسول خدا و سر سفره شعبان استغفار کنند خدای خودشان را می‌یابند و به دو صفت زیبا تواب و رحیم نائل می‌شوند. خداوند هم این بندگان را می‌پذیرد و هم اینکه با ایشان رفیق می شود و دستشان را رها نمی‌کند و نمی‌گذارد آلوده شوند.

امام جمعه موقت تهران در پایان عنوان کرد: آنچه که در مراقبات ماه شعبان آمده است روزه گرفتن، استغفار، صدقه که جایگاه ویژه‌ای دارد، نمازهای مخصوص شب و روز این ماه و از همه مهمتر مناجات و دعای امیرالمؤمنین(ع) که گنجی است در وادی عشق و فنا و شبیه و نظیری برای آن نمی توان یافت. /908/ت202/ع

ارسال نظرات