۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۷۹۷۲
استاد خارج فقه حوزه:

یاری دین خدا با امر به معروف و نهی از منکر ممکن است

خبرگزاری رسا ـ استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: احیای شب نیمه شعبان از فضیلت بسیاری برخوردار است و خداوند توجه ویژه‌ای به توبه‌کنندگان در این ماه دارد.
مناجات


حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین احمدی فقیه یزدی، استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص فضائل و اعمال ماه شعبان گفت: خداوند ماه رمضان را برای خود و ماه شعبان را برای پیامبر اکرم(ص) برگزیده است و امامان معصوم برای ماه شعبان فضائل بسیاری بیان کرده‌اند.

وی ادامه داد: در منابع آمده است که هر کس روز اول این ماه را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می شود و یا کسی که سه روز اول این ماه را روزه و در شب‌های آن نماز دو رکعتی ماه شعبان را بخواند فضائل بسیاری نصیب او ‌می‌شود. در این ماه اعمال بسیاری  ماننده امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح بین افراد مخصوصا بین زن و شوهر، پدر و فرزند و غیره سفارش شده است.

استاد خارج فقه حوزه با اشاره با این که احیای شب نیمه شعبان از فضیلت بسیاری در این ماه برخوردار است و خداوند توجه ویژه‌ای به توبه‌کنندگان در این ماه دارد افزود: عیادت مریض، خواندن قرآن، نیکی به پدر و مادر و شرکت در تشییع جنازه ثواب بسیاری دارد لکن مهم ترین عملی که در این ماه سفارش شد است رسیدگی و نیکی به ایتام و حل مشکلات آنهاست. 

وی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از اعمال واجبی است که می‌توانیم در این ماه برای احیای دین رسول خدا انجام دهیم تا مورد لطف و رحمت پیامبر خدا قرار گیریم. هرکس امر به معروف و نهی از منکر را با شرایط درست انجام دهد خیر دنیا و آخرت نصیب او می‌شود.

این استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به این که ماه شعبان ماه پناه دادن خدا به بندگان گنهکار است اظهار داشت: مهمترین مساله ای که در زندگی ما انسان ها وجود دارد همین قوت و امیدواری است که خدا ابلاغ کرده، حتی کسانی که ضعیف هستند با اتصال به درگاه خداون از آن بهره‌مند می‌شوند و این ابلاغ رحمت باعث می شود حکم خدا که نصرت همراه آن است نصیب انسان متصل به احکم الحاکمین شود. /908/ت303/ع

ارسال نظرات