۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۰۰۷
مدیر حوزه علمیه سلماس:

مراکز حوزوی نیازمند اساتید متخصص در عرصه پژوهش هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سلماس با تاکید بر پژوهش محور شدن فعالیت‌های حوزه های علمیه گفت: وجود اساتید متخصص در حوزه پژوهش و تحقیق نیاز جدی مراکز حوزوی است.
كلاس درس حوزه علميه


حجت الاسلام سید ابرهیم طباطبایی، مدیر حوزه علمیه سلماس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: وجود اساتید متخصص در حوزه تحقیق و پژوهش اصلی‌ترین نیاز مراکز حوزوی برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی محتوایی است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه دین و معارف اسلامی به سبب ریشه‌دار بودن موضوعات از ظرافت‌های خاصی برخوردار است و ورود به این عرصه، تخصص، تجربه و حمایت های ویژه ای را می‌طلبد.

مدیر حوزه علمیه سلماس در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 70 طلبه در حوزه علمیه سلماس مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش این حوزه در سال جاری 30 نفر است.

حجت الاسلام طباطبایی همچنین اضافه کرد: دوره‌های تثبیت ویژه طلاب ورودی حوزه از ابتدای مهر ماه سالجاری برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه سلماس در پایان با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع برای طلاب در طول ایام تابستان به منظور جلوگیری از تعطیلی حوزه یادآور شد: برنامه‌های تابستانی این مرکز در قالب طرح چهل روزه برگزار می شود که شامل انجام فعالیت های تحقیقی، موضوعی و برگزاری کلاس های تقویتی در زمینه صرف و نحو ادبیات عرب با محوریت بررسی مفاهیم و مضامین قرآنی است./936/ت303/ع

ارسال نظرات