۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۰۱۱
به قلم استاد انصاریان؛

مجموعه 15 جلدی تفسیر و شرح صحیفه سجادیه منتشر شد

خبر گزاری رسا ـ مجموعه 15 جلدی تفسیر و شرح کامل صحیفه سجادیه به قلم حجت الاسلام والمسلمین انصاریان چاپ و منتشر شد.
حجت الاسلام و المسلمين انصاريان


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موسسه دارالمعارف الشیعیٰ اولین تفسیر و شرح کامل صحیفه سجادیه به قلم استاد حسین انصاریان، تألیف و منتشر شد.

بنابراین گزارش این تفسیر در 20 سال گذشته تحت عنوان «دیار عاشقان» در 7 جلد از سوی استاد انصاریان تألیف و توسط انتشارات «پیام آزادی» در چندین نوبت به چاپ رسیده است که با توجه به استقبال محققان و پژوهشگران از این اثر، موسسه دارالمعارف الشیعی، این مجموعه را در واحد تخصصی صحیفه سجادیه زیر نظر وی مورد تجدیدنظر قرار داده و تحت عنوان «شرح و تفسیر صحیفه سجادیه» در 15 جلد منتشر کرد.

خاطر نشان می شودٰ، این اثر مرجعی برای آثار تحقیقی طلاب و گروهی از اندیشمندان دانشگاهی در سطوح مختلف و مصدری برای پایان‌نامه‌های علمی قرار گرفته است.

گفتنی است، از ویژگی‌های بارز این مجموعه می‌توان به حروف‌چینی جدید و مقابله متن با دست‌نوشته‌های مؤلف، بازبینی متن و اعمال بازنگری با اشراف مؤلف، موضوع‌گذاری جهت سهولت دسترسی به مطالب، ویرایش ادبی متن فارسی و عربی، بازنگری اعراب و ترجمه روایات، جایگزینی ترجمه جدید مؤلف از آیات قرآن مجید، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و استخراج منابع و تطبیق روایات با مصادر روایی شیعی و سنی اشاره کرد.

دیگر مزایای این کتاب عبارتند از اضافه کردن بیش از 250 موضوع تحت اشراف مؤلف به برخی از فرازهایی که قبلا شرح نشده بود، تلطیف در اشعار کتاب و شناساندن شاعر، شماره‌گذاری فرازهای صحیفه سجادیه، تنظیم ترجمه‌های مربوط به فرازهای دعا به صورت جداگانه، تنظیم فهارس متنوع در مجلدی مستقل، تنظیم فهرست موضوعی مطالب در مجلدی مستقل و ارائه داستان‌های کتاب در مجلدی مستقل و حذف برخی از مطالب که مناسب امور اجتماعی سال‌های تألیف کتاب بوده است./908/د102/ع

ارسال نظرات