۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۱۳۰
با حضور معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه؛

گردهمایی خواهران مبلغ با محوریت تبلیغ و اخلاق ‌در قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین از برگزاری گردهمایی خواهران مبلغ با عنوان تبلیغ و اخلاق مبلغ فردا در استان خبر داد.
خواهران مبلغ/1
حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری گردهمایی خواهران مبلغ استان با عنوان‌«تبلیغ و اخلاق مبلغ» فردا در استان خبر داد.

وی با بیان این که این گردهمایی با حضور حجت الاسلام قندی، معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور در قزوین برگزار می‌شود، افزود: در این گردهمایی خواهران مبلغ سنتی و رسمی حوزوی و غیرحوزوی حضور خواهند داشت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، ارتقای سطح معلومات و آگاهی‌های تبلیغی خواهران مبلغ را مهم‌ترین هدف برگزاری این گردهمایی اعلام کرد و گفت: این نشست با همکاری مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مهم ارزیابی‌کردن مقوله تبلیغ دینی در جامعه‌ گفت: تبلیغ کار بسیار ارزشمندی است که اول مسؤولیت آن از سوی خداوند بر عهده انبیا و اولیا و سپس بر عهده علمای ربانی نهاد شده است.

حجت الاسلام حسینی، هدف تبلیغ در مکتب انبیا را نجات مردم از طاغوت‌ها، هواهای نفسانی، جهل، تفرقه، شرک، دعوت به ایمان به خداوند و قانون آسمانی و معاد دانست و افزود: بنا به فرمایش قرآن محتوای تبلیغ همه انبیای الهی یکسان بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که مبلغان به عنوان پرچم‌داران عرصه تبلیغ دین و ارزش‌های اسلامی وظیفه سنگینی در جهت آشنایی مردم با معارف اهل بیت(ع) برعهده دارند، بیان داشت: امروز جامعه اسلامی نیازمند مبلغانی کارآمد و خلاق به منظور نهادینه‌کردن اندیشه‌های ناب اسلامی در جامعه است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود توانمند‌سازی مبلغان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در طول سال اعلام کرد و گفت: سازمان تبلیغات با برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی تبلیغ برای مبلغان سنتی در جهت آشنایی آنها با موضوعات تخصصی امر تبلیغ تلاش‌های بسیاری صورت داده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز تبلیغ دین مبین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که همه توان و سرمایه‌گذاری غرب در جهت ترویج فساد و بی‌بندوباری خلاصه شده است متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی باید از هر فرصتی برای گسترش اسلام ناب در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: تلاش مؤثری جهت حمایت همه جانبه نهادهای مربوطه از خواهران مبلغ و هماهنگی و تطبیق افراد اعزامی با حوزه علمیه انجام شده است.

گفتنی است، گردهمایی خواهران مبلغ قزوین ساعت ده صبح فردا با حضور معاون فرهنگی و تربیتی حوزه های علمیه کشور در استان برگزار می شود./950/پ202/س
ارسال نظرات