۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۸۱۳۸
عضو کمیسیون قضایی مجلس:

طرح نظارت بر عملکرد نمایندگان در راستای پیشبرد اهداف عالیه مجلس است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس عاملی برای مچ گیری نیست، افزود: نظارت بر عملکرد نمایندگان در راستای پیشبرد اهداف عالیه مجلس، تقویت عملکرد فرد و گره گشا در بسیاری از امور می باشد.
حجت‌الاسلام سيدسليمان ذاکر، عضو فراکسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي،
حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: طرح نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس از اولویت های مورد تاکید مقام معظم رهبری است و روند رسیدگی و بررسی مصوبات و لوایح را در مجلس سرعت می بخشد.

وی تاکید کرد: برای بالا بردن اعتماد مردم نسبت به مسؤولان و ارتقای بازده کار و فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری به صراحت و به موقع طرح نظارت بر عملکرد نمایندگان را مطرح کردند.

حجت الاسلام ذاکر با بیان اینکه برخلاف بسیاری از تصورات، نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس عاملی برای مچ گیری نیست، افزود: نظارت بر عملکرد نمایندگان در راستای پیشبرد اهداف عالیه، تقویت عملکرد فرد و گره گشا در بسیاری از امور می باشد.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت ادامه داد: نظارت باعث می شود نمایندگان در برخورد با موضوعات، هوشمندانه رفتار کرده و در پیچ و خم مسائل انحرافی و حاشیه ای وارد نشده و عملکردشان تحت تاثیر وظایف غیر ضروری قرار نگیرد.

حجت الاسلام ذاکر، طرح نظارت بر عملکرد نمایندگان را عاملی بازدارنده و پیش گیری کننده معرفی کرد که میتواند حرکت مجلس و نمایندگان را در راستای تعالی نظام سرعت بخشد و در افزایش بازدهی نمایندگان موثر واقع شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسانی که به عنوان نمایندگان مردم وارد مجلس می شوند، از روی توهمات و تخیلات کاندید نمی شوند، که اگر این طور باشد افراد باید بدانند که باید از مدار قدرت خود تنها باید در راستای حل مشکلات و کاستی های جامعه استفاده کنند نه در راستای تحقق اهداف شخصی.

وی در رابطه با تاثیر اجرایی شدن طرح نظارت بر عملکرد نمایندگان در روند فعالیت مجلس، تصریح کرد: در صورت تصویب و اجرای این طرح شاهد جهش جدی فعالیت ها و روند پیگیری مصوبات، لوایح و اجرایی شدن آن در سطح خرد و کلان خواهیم بود.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت، با بیان اینکه کلیات ابتدایی طرح، تصویب و به کمیسیون مشترک مربوطه ارائه شده است، گفت: اجرای موفق این طرح بی شک نیازمند کار جمعی و همچنین کارشناسانه است./936/ت302/ج

ارسال نظرات