۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۱۶۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

گسترش فعالیت‌های قرآنی در عرصه بین المللی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام افتخار دارد که معرف برترین های رشته های قرآنی در صحنه های بین المللی است.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، امروز در نشست هم اندیشی مدیران و کارشناسان قرآنی با اشاره به موقعیت استراتژیک آذربایجان غربی به علت هم مرزی با سه کشور و همچنین تنوع قومیتی و مذهبی در استان اظهار کرد: فعالیت های درخور توجهی در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی در داخل و خارج از مرزهای استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از قرآن آموزان در رده های مختلف سنی در رشته های مختلف زیر نظر مربیان قرآنی در موسسات، مراکز و خانه های قرآنی استان مشغول فراگیری علوم قرآنی هستند و برنامه ریزی های لازم انجام شده است تا این فعالیت‌ها در کشورهای همجوار نیز با همکاری موسسات توسعه و اشاعه یابد.

این مقام مسؤول گفت: در سال جاری اعتبارات قابل توجهی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان تخصیص یافته که این اعتبارات نسبت به سال گذشته نشانگر دو برابر افزایش ‌است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه قرآن کریم معجزه جاوید نبی مکرم اسلام(ص) است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم کامل ترین، جامع ترین کتاب آسمانی که کوچکترین تحریفی در آن صورت نپذیرفته است.

حجت الاسلام فخری قرآن را از مشترکات مهم میان تمامی فرق و مذاهب و مایه وحدت امت اسلامی عنوان کرد و گفت: ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام افتخار دارد که معرف برترین های رشته های قرآنی در صحنه های بین المللی است.

این مسئول با اشاره به برگزاری بیشت و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم در تهران گفت: کسب رتبه دوم رشته حفظ توسط محمد نژاد، از قاریان ممتاز آذربایجان غربی بیانگر وجود استعدادهای درخشان در حوزه معارف قرآنی در استان است.

گفتنی است، نشست هم اندیشی مدیران وکارشناسان قرآنی دفاتر تابعه تبلیغات اسلامی استان با حضور مهدی قره شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن کشور در ارومیه برگزار شد./936/پ202/س
ارسال نظرات