۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۱۷۳
نماینده ولی فقیه در اوقاف و امور خیریه کشور:

پرداختن به مسائل فرعی وحدت ملی را خدشه‌دار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و سرپرست اوقاف و امور خیریه کشور گفت: وحدت، هماهنگی و همدلی از اساسی‌ترین مسایل کشور است که دشمن نیز با طرح برنامه های مختلف درصدد خدشه دار کردن این مهم و ایجاد نفاق در بین ملت است.
حجت الاسلام علي محمدي رييس سازمان اوقاف و امور خيريه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست اوقاف و امور خیریه کشور، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با تبریک سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس و روز جانبار، ایمان و باور قلبی به خداوند را از ویژگی‌های ممتاز حضرت ابوالفضل خواند و اظهار کرد: اگر ایمان مستحکم آن حضرت نبود امکان نداشت این چنین فداکاری و استقامتی در راه اسلام، امامت و ولایت داشته باشد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به عقب نشینی افراد سست ایمان در مواجه شدن با مشکلات و سختی ها، بیان داشت: رزمندگان انقلاب اسلامی نیز با ایمان، باور قلبی و تاسی از سیدالشهدا و اهل بیت با در پیش گرفتن رهنمودهای امام راحل در مقابل دشمنان مقاومت کرده و تسلیم نشدند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه کشور به وصیت نامه امام خمینی (ره) در این رابطه اشاره و خاطرنشان کرد: ایمان و باور قلبی و اعتقادی به خداوند باعث پیروزی انقلاب اسلامی شده و بقا و پایداری آن را در پی خواهد داشت، چراکه در زمان طاغوت نیز شاهد بودیم که چگونه مردم با ایمان راسخ به خدا در برابر سخت ترین شکنجه های ساواکی ها استقامت کرده و تسلیم نمی‌شدند.

وی بصیرت واقع بینانه، حقیقی، جامع‌نگر و آینده‌نگر را از عوامل تشخیص درست حق از باطل از سوی حضرت ابوالفضل دانست و گفت: در این میان افرادی نیز به علت بی بصیرتی در بازه ای از زمان دچار خسران می شوند که طلحه و زبیر نمونه ای از آنها است.

حجت الاسلام محمدی با بیان این‌که همراه رهبری بودن از ویژگی‌های یک مسلمان است، اظهار داشت: مسؤولان باید با توجه به این ویژگی، بیانات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی‌شان را سرلوحه کار قرار داده و از پرداختن به مسایل فرعی بپرهیزند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مسائل اصلی و ریشه ای کشور گفت: وحدت، هماهنگی و همدلی از اصلی و اساسی‌ترین مسایل کشور است که دشمن نیز با طرح برنامه های مختلف درصدد خدشه دار کردن این مهم و ایجاد نفاق در بین ملت است.

نماینده ولی فقیه، انقلاب اسلامی را بزرگ ترین نعمت بعد از 14 قرن اعلام کرد و یادآور شد: برای حفظ و حراست از این نعمت الهی باید از مسایل حاشیه ای چشم پوشی کرده و برای اسلام و انقلاب تلاش کنیم.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به موج بیداری اسلامی در منطقه، خاطرنشان کرد: الگو گیری کشورهای اسلامی از انقلاب اسلامی ایران بیانگر حقانیت این نهضت بزرگ اسلامی است که این مسأله دشمنان را دچار رعب و وحشت کرده است.

به گفته این مسؤول، آنچه که سبب از هم پاشیدگی و افول عزت مسلمانان اسپانیا شد، نفوذ فرانسوی ها در بین آنها و ایجاد اختلاف و نفاق بود که در نهایت منجر به خرابی مساجد، آتش زدن کتب و اسناد اسلامی و قتل و عام مسلمانان این کشور شد.

احقاق حقوق موقوفات یک تکلیف شرعی است

سرپرست اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه به تشریح فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه کشور پرداخت و اداره موقوفات، بقاع متبرکه و امامزادگان، توجه به عمران و آبادانی مساجد، حسینیه و تکیه ها و فعالیتهای قرآنی را سرفصل برنامه های این نهاد اعلام کرد.

وی با تاکید بر این‌که دشمن در برهه ای از زمان با فروش موقوفات که منبع تأمین مالی حوزه‌های علمیه و فعالیت دینی است، درصدد کم رنگ کردن اسلام و همچنین خارج کردن روحانیت از صحنه بود، گفت: پس پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی‌(ره) قبل از هر تصمیم‌گیری اساسی در کشور بر بازپس‌گیری موقوفات و وقفی باقی ماندن آنها تاکید کرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه وقف با ابعاد مختلف شرعی و فقهی در ارتباط است، گفت: برای اداره بهتر و گرفتن حق و حقوق موقوفات، اداره کل اوقاف و امور خیریه باید از سوی روحانیت اداره شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی موقوفه محوری را از سیاست‌های اوقاف و امور خیریه کشور در سال 90 اعلام و اظهار کرد: باید مدیران ادارات کل استانها در راستای تحقق این سیاست کلی تلاش کنند.

این مقام مسؤول گفت: مدیران اوقاف باید بر اساس نیاز و نیت واقفین عمل کنند و اگر کسی برخلاف این عمل کند تخلف محسوب شده و برخورد می شود.

وی بخشش های بی مورد از درآمد موقوفات را غیر شرعی دانست و گفت: مدیران باید مطابق با برنامه ارائه شده انجام وظیفه کنند در غیر این صورت تخلفشان در ارزیابی‌ها مد نظر قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام محمدی در پایان با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی افزود: در همین راستا برنامه‌هایی به همه ادارات کل اوقاف و امور خیریه کشور ابلاغ شده است که بر اساس آن طرح‌های مختلف فرهنگی و قرآنی را برگزار خواهند کرد.

در ادامه مراسم از زحمات حجت الاسلام روح الله بیگی، قدردانی و حجت الاسلام علی مصائبی به عنوان مدیر کل جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی منصوب شد.

گفتنی است، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با حضور حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، روحانیون و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در آمفی تئاتر شرکت توزیع برق ارومیه برگزار شد./936/پ201/س
ارسال نظرات