۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۱۷۷
مدیر حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول:

‌فاصله زمانی بین آموزش دروس حوزوی‌ کاهش یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول گفت: استفاده نادرست از تعطیلات تابستان و ایجاد فاصله بین تحصیل آفت اصلی و مهم عرصه آموزشی حوزه است.
‌فاصله زمانی بین آموزش دروس حوزوی‌ کاهش یابد
حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی، مدیر حوزه علمیه دزفول، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که طلاب از تعطیلات تابستان باید در جهت بهره‌وری بیشتر در زمینه جبران موقعیت‌های از دست رفته سال تحصیلی تلاش کنند، اظهار داشت: برخی از طلاب حوزه های علمیه با مصرف هزینه های شخصی و با هدف تقویت و پیشرفت در درس های مربوطه به استان هایی همچون مشهد مقدس سفر می کنند که این امر باید مورد توجه و حمایت مدیران حوزه های علمیه قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه، در ادامه سخنان خود عدم استفاده درست از تعطیلات تابستان و ایجاد فاصله بین تحصیل را آفت اصلی آموزش دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد فاصله بین امور تحصیل سبب بروز مشکلات علمی برای طلاب می شود.

حجت الاسلام شاه آبادی، اضافه کرد: طلاب حوزه های علمیه می‌توانند با طراحی برنامه ای جامع و مدون در راستای تقویت دروس تحصیلی خود در فصل تابستان، از هدر رفتن وقت و فاصله افتادن بین دروس جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان در راستای برگزاری دوره های تابستانه، با توجه به تعاملاتی که با حوزه علمیه مشهد مقدس و دیگر حوزه های استان های کشور دارد، باید برنامه ای کامل و بی نقص برای تعطیلات تابستانه طلاب حوزه علمیه خوزستان تدوین کند.

مدیر حوزه علمیه دزفول، با تأکید بر این که گذارندن دوره تحصیل تابستان در شهرهایی مانند تبریز و اردبیل فرصتی مناسب برای طلاب شهرهای جنوب کشور است، اذعان داشت: مرکزمدیریت حوزه های استانی باید همکاری کنند و امتیازاتی را برای حوزه های علمیه قائل شوند تا حوزه های شهرستانی بتوانند دروه ای تابستانه در خارج از استان ویژه طلاب برگزار کنند.

استاد حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: اختصاص امتیاز برای حوزه‌های شهرستانی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان به منظور برگزاری دوره تابستانی می‌تواند در بهره‌وری بهتر و جامع طلاب از فصل تابستان تأثیر فراوانی داشته باشد.

وی، با بیان این که فصل تابستان نباید به عنوان یک سال تحصیلی برای طلاب حوزه های علمیه تعریف شود، اظهار داشت: تدوین برنامه کامل تحصیلی در فصل تابستان برای طلاب حوزه های علمیه سبب تهلیل رفتن روحیه و توان درسی آنان می شود.

حجت الاسلام شاه آبادی ابراز داشت: در فصل تابستان درس خواندن باید تفریحی و تحصیلی باشد که این کار سبب می‌شود دروس طلاب از یکنواختی و یک رنگی خارج و برای تحصیل در فصل تابستان ترغیب شوند.

مدیرحوزه علمیه دزفول، با تأکید بر این که برای اجرای برنامه تفریحی و تحصیلی در فصل تابستان ویژه طلاب حوزه های علمیه، نیازمند کمک مرکز مدیریت حوزه علمیه قم هستیم، اذعان داشت: برای اجرای دوره های تابستانه با رویکرد تفریحی و تحصیلی باید هزینه های مالی فراوانی صرف شود که در این زمینه نیازمند تعامل حوزه های علمیه و مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و خوزستان هستیم.

استاد حوزه علمیه، از برگزاری کلاس های حلقه های معرفتی در حوزه علمیه دزفول خبر داد و گفت: در این کلاس ها از طلاب و روحانیان حوزه های علمیه برای جذب نیرو ویژه مساجد و مراکز علمی در فرصت دو سه ماهه تابستان استفاده می شود.

وی، تأکید کرد: طلابی که در فصل تابستان فراغت تحصیلی دارند می توانند با برگزاری جلسات متعدد در مساجد به تبلیغ دین بپردازند و ارتباط و صمیمیت جوانان و نوجوانان را با حوزه های علمیه بیشتر کنند.

حجت الاسلام شاه آبادی، با بیان این مطلب که فصل تابستان تنها ویژه تحصیل و تلمذ نیست، بیان داشت: در فصل تابستان یک طلبه توانا باید برنامه کاری خود را در خواندن دروس تحصیلی، ایجاد فضای تفریحی و زیارتی برای خانواده و تبلیغ دین مبین اسلام تقسیم کند تا استفاده ‌کامل را از این ایام داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه دزفول، در بخش دیگری از سخنان خود مشکل اصلی حوزه‌های علمیه برای برگزاری اردوهای زیارتی را تهیه بلیط خواند و یادآور شد: در کشور مشاهده می شود که همه ارگان‌ها و نهادهای دولتی و اجرایی از سهمیه بلیط قطار یا هواپیما برخوردار هستند؛ اما متأسفانه هیچ‌گونه سهمیه‌ای برای حوزه‌های علمیه در مدیریت حمل و نقل کشوری تعریف نشده است.

استاد حوزه علمیه، در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: باید نامه‌نگاری از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان در جهت تهیه بلیط حوزه‌های علمیه استان صورت بگیرد، زیرا واقعا حوزه های علمیه برای اجرای برنامه های مسافرتی خود در فصل تابستان با مشکل تهیه بلیط روبه‌رو هستند و این خود یک ضعف برای حوزه‌های علمیه تلقی می‌شود./9461/ت302/س
ارسال نظرات