۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۰۸۱۸۹
عضو خبرگان رهبری:

دوران دفاع مقدس تجلی ارادت ملت ایران به سیدالشهدا‌ بود

امام جمعه مراغه گفت: امام جمعه مراغه گفت: باید الگوها و سیره زندگی امام حسین(ع) در جامعه امروز ایران گسترش یابد، چنان‌که دوران دفاع مقدس تجلی عشق و ارادت ملت ایران به سیدالشهدا(ع) بود.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت اعیاد شعبانیه در مراغه اظهار داشت: عاشق حقیقی سید و سالار شهیدان و علمدار کربلا با اخلاق نیکو، انجام تکالیف الهی و دوری از معصیت و در نهایت تبعیت از ولایت مزین شده است.

وی با بیان این‌که ولایت مداری مقدمه دوستداری و شافعت امام حسین(ع) است، گفت: باید الگوها و سیره زندگی امام حسین(ع) در جامعه امروز ایران گسترش یابد، چنان‌که دوران دفاع مقدس تجلی عشق و ارادت ملت ایران به سیدالشهدا(ع) بود.

امام جمعه مراغه در ادامه یکی از رموز تبعیت مومنان واقعی از سیره و سلوک حضرت سیدالشهدا را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: بایستی تذکر لسانی به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود تا نظام اسلامی به سمت سعادت و تعالی حرکت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) خاطر نشان کرد: جانبازان اسلام همانند قمر منیر بنی هاشم چشم از لذت داشتن بسیاری از مادیات دنیا فرو بستند تا آرمان ها و اهداف آسمانی اسلام ناب محمدی حفظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی ادامه داد: جانبازان انقلاب اسلامی در ادوار مختلف، به ویژه دوران دفاع مقدس با اندیشه های الهی خود که برگرفته از مکتب عاشورا بود، عزم و اراده ملت ایران را به جهانیان نشان دادند و ثابت کردند که اندیشه های حسینی همچنان در دل ها جاری است.

وی ایثارگری و جانفشانی شهدا و جانبازان را الهام بخش دیگر عدالت طلبان و آزادی خواهان ممالک اسلامی دانست و گفت: امروز در سایه رهمنودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب شاهد گسترش تفکر شیعی در دیگر کشورهای منطقه هستیم./935/پ202/س
ارسال نظرات