۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۲۲۶
رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی خوزستان:

بدحجابی در کشور نتیجه بی اعتنایی مسؤولان به مقوله حجاب و عفاف است

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی خوزستان، وجود بدحجابی در کشور را نتیجه بی اعتنایی مسؤولان فرهنگی به مقوله حجاب و عفاف دانست و اظهار داشت: وجود بد حجابی به دلیل انجام ندادن وظایف محول شده به سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی فعالیت‌های فرهنگی است و این نهادها اگر خواهان اصلاح معظل بی‌حجابی هستند باید روحانیان را وارد عرصه کنند.
حجت الاسلام کلاه کج، رييس اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان خوزستان


حجت الاسلام علیرضا کلاه کج، رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که حجاب اسلامی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: حجاب و عفاف ثمره و نتیجه خون شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و فرهنگ ناب اسلامی است.

این فعال عرصه فرهنگی، عدم حفظ شئونات اسلامی در جامعه را پایمال کردن خون شهدا دانست و گفت: اگر جوانان و نوجوانان نسبت به رعایت کردن حجاب و عفاف در جامعه بی اعتنایی کرده و با وضعیتی ناخوشایند در جامعه قدم زنند به نوعی خون شهدای عزیز ایران اسلامی را پای مال کرده‌اند؛ چرا که این جوانان برای دفاع از کیان و ارزش‌های ناب اسلامی که همان حفظ و رعایت حجاب فاطمی است جان شیرین و عزیز خود را فدا کرده‌اند و این بی انصافی است که ما به همین سادگی خون آن‌ها را پای مال کنیم.

حجت الاسلام کلاه کج، به وضعیت حجاب در ایران اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر وضعیت حجاب و پوشش ظاهری دختران و پسران مناسب نیست و این مسأله عوامل گوناگونی دارد؛ یکی از مهم‌ترین این عوامل وجود ماهواره، اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای است که نقش عمده و بسزایی در از بین بردن آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران دارد.

این مقام مسؤول، به عوامل دیگر وجود بی حجابی در ایران اشاره و تصریح کرد: از عوامل دیگر بی حجابی در جامعه عدم انجام درست وظایف محول شده به سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی فعالیت‌های فرهنگی است؛ چرا که این دستگاه‌ها به آن شکلی که می‌بایست به وظیفه خودشان عمل نکرده و به نحو مطلوبی در جامعه الگو دهی نمی‌کنند.

رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی خوزستان، در ادامه سخنان خود به ارایه راه کارهایی برای اصلاح وضعیت ظاهری در جامعه پرداخت و اظهار داشت: ترویج معروفات و نهی و برخورد با منکرات، بیان جایگاه والای دختر و زن در اسلام، از راه کارهای مؤثر برای اصلاح وضعیت ظاهری در جامعه است.

حجت الاسلام کلاه کج، تأکید کرد: امروزه نه معروفات به شیوه صحیحی در جامعه معرفی شده‌اند و نه الگوهای مناسبی به جوانان و نوجوانان ارایه کرده‌ایم که برای اثبات این مسأله می‌توان به برخی از تولیدات و برنامه‌های تلویزیونی اشاره کرد که در آن مجریانی انتخاب می‌شوند که در زندگی شخصی خود حتی مسایل اولیه و ابتدایی دین مبین اسلام را انجام نمی‌دهد پس چگونه یک جوان بخواهد از این مجری یا بازیگر الگو برداری کند در حالی که این فرد هیچ اعمالی در زندگی شخصی خود متناسب با شرع مقدس اسلام انجام نمی‌دهد.

رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی خوزستان، در پایان سخنان خود، اظهار داشت: اگر مسؤولان فرهنگی جامعه بخواهند وضعیت ظاهری جامعه را اسلامی کنند باید از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده کرده و روحانیان و طلاب را وارد عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی کرده کرده و الگوهای اسلامی و نوینی را در اختیار جوانان قرار دهند./9456/ت302/ع

ارسال نظرات