۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۲۲۷

فعالیت‌های فرهنگی ‌دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خوزستان تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ فعالیت های واحد فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان از سوی کارشناس این واحد تشریح شد.
حجت الاسلام محمد دبيري، معاون فرهنگي و تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، شعبه اهواز
حجت الاسلام محمد دبیری فرد، کارشناس فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه نمایندگی خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز‌، با تشریح فعالیت‌های واحد فرهنگی تبلیغی این دفتر ‌‌اظهار داشت: مبنای اساسی کار این واحد تبلیغ و اطلاع رسانی دینی با بهره گیری از مبلّغان حوزوی در سطح استان خوزستان است.

حجت الاسلام دبیری فرد، با بیان این که فعالیت های این واحد با هماهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، منسجم تر شده است، گفت: خوشبختانه سال گذشته این واحد فرهنگی تبلیغی توانسته در بخش تبلیغ و اطلاع رسانی دینی چهار فعالیت اساسی را در سطح استان انجام دهد.

کارشناس فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان، مرحله نخست فعالیت واحد فرهنگی نمایندگی خوزستان را اعزام نخبگان حوزه علمیه کشوری به مناطق محروم استان خواند و افزود: با توجه به ضرورت احیای مسائل فرهنگی و تقویت امور دینی و اعتقادی در بین آحاد مختلف جامعه، مناطق محروم استان مهمترین اولویت این دفتر جهت اعزام نخبگان حوزوی است.

وی، ساماندهی مبلغان بومی حوزه علمیه خوزستان را از جمله فعالیت های این واحد فرهنگی تبلیغی برشمرد و ابراز داشت: خوشبختانه سال گذشته حدود 200 نفر از طلاب و روحانیان در معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نمایندگی خوزستان، جهت شرکت در برنامه های تبلیغی این دفتر نام‌نویسی کرده اند.

حجت الاسلام دبیری فرد، در ادامه سخنان خود تأکید کرد: برگزاری آزمون مبلغان در  سطوح مختلف، گرفتن مصاحبه های علمی و منبری و انجام زیر ساخت های لازم جهت اعزام مبلّغان بومی از جمله کار های سال گذشته واحد فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان است.

کارشناس فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی ‌نمایندگی خوزستان، به شناسایی مناطق مهم توسط این واحد فرهنگی تبلیغی جهت اعزام مبلّغ اشاره و تصریح کرد: منطقه هایی که فاقد روحانی هستند بیشتر مورد توجه و هجوم دشمنان است؛ از این رو در اولویت اعزام مبلّغ از سوی معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در خوزستان است

حجت الاسلام دبیری فرد، اضافه کرد: شناخت شبهات موجود در هر منطقه از سوی کارشناسان، روحانیان، ائمه جمعه و مسؤولان فرهنگی هر شهرستان جهت محوریت قرار دادن سخنان مبلّغ از دیگر فعالیت های واحد فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان می باشد.

وی همچنین راه اندازی واحد بشیران جوان در خوزستان که متشکل از طلاب پایه چهار تا شش است را از دیگر اقدامات این واحد در راستای ساماندهی مبلّغان بومی برشمرد و افزود: یکی از وظایف اصلی این طلاب تبلیغ چهره به چهره است که تا کنون بیش از یکصد حکم اعزام مبلّغ جهت تبلیغ در مناطق مختلف استان خوزستان صادر شده است.

کارشناس مسائل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان این که شانزده مناسبت در طول سال جهت اعزام مبلّغ وجود دارد، اذعان داشت: فصل تابستان، ماه شعبان، رمضان، دهه اول محرم، مهدویت و فاطمیه دوم از جمله این برنامه ها در طول سال است.

حجت الاسلام دبیری فرد، اظهار داشت: همچنین برای تقویت بنیه علمی و فکری مبلغان بومی بیش از دو هزار جلد کتاب در میان آنان توزیع شده است که از این میان می توان به ره توشه رمضان، ره توشه تابستان و سیری در آیات امامت و ولایت اشاره کرد.

وی، با اشاره به برگزاری دوره های مرزبانی از مکتب اهل البیت(ع) ویژه معلمان و روحانیان خاطرنشان کرد: این دوره که پیرامون موضوع هایی همچون نقد عرفان های نوظهور، تصوف، زرتشت و وهابیت است با استقبال والای طلاب و معلمان مواجه شده است.

کارشناس مسائل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر محدود بودن نمایندگی های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در استان‌ها گفت: نمایندگی خوزستان در مرحله نخست تلاش خود را متوجه تأمین برنامه های معنوی و دینی خوزستان و سپس استان های همجوار کرده است./9463/پ202/س
ارسال نظرات