۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۰۸۲۳۲
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

قم در اعیاد شعبانیه هیچ مشکل امنیتی ندارد

خبر گزاری رسا ـ معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: سطح هوشیاری در استان بسیار بالاست و امسال نیز مانند هر سال برنامه‌های اعیاد شعبانیه بدون مشکل خاصی برگزار می‌شود.
جمكران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالسعید حقیقی مقدم، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم صبح امروز در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد برنامه‌های ستاد شعبانیه پرداخت و گفت: خوشبختانه استان قم مشکل امنیتی ندارد و برنامه های ستاد با جدیت در حال اجرا است.

وی درخصوص حضور روحانیت در برنامه های اعیاد شعبانیه گفت: روحانیان به غیر از شرکت در بخش‌های مختلف، در کمیته فرهنگی با تشکیل پنج پایگاه فرهنگی در نقاط مختلف شهر و همچنین در تمام پارک سوارها و مبادی ورودی شهر حضور دارند تا به مسائل و سوال‌های مردم پاسخگو باشند.

فرماندار قم تصریح کرد: در حرم حضرت معصومه(ع) و مسجد مقدس جمکران هم با توجه جمعیت زیاد زائران، روحانیان حضور دائمی دارند و پاسخگوی مسائل مردم هستند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت حجاب شهر قم گفت: در استان برخلاف مواردی که از سوی برخی سایت‌ها مطرح شده بود مشکل اخلاقی و بدحجابی به آن شدتی که گفته شده وجود ندارد و نیروی انتظامی و نهادهای مسؤول با شیوه‌های کاملا قانونی به موارد پیش آمده رسیدگی می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضی از سایتها، با این خبرها و تصاویر غیر واقعی، چهره شهر مذهبی قم را  خراب می کنند که این کار صحیح نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در بخش دیگر سخنان خود افزود: خوشبختانه در استان مشکل امنیتی وجود ندارد و تمام دستگاه‌های مسؤول بخش امنیت در استان با تمام توان خود فعال هستند و با توجه به این که سطح هوشیاری در استان بسیار بالاست امسال هم مانند هر سال برنامه های اعیاد شعبانیه بدون مشکل خاصی برگزار می شود.

جانشین استاندار در ستاد شعبانیه وظیفه این ستاد را انسجام بخشی، ایحاد هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت برحسن اجرای برنامه‌های دستگاه‌های مسؤول و جهت دهی فعالیت‌ها برای پذیرایی هرچه بهتر از زائران حرم حضرت معصومه(ع) و مسجد مقدس جمکران اعلام کرد و گفت: ستاد اعیاد شعبانیه از نه کمیته تشکیل شده که هر کدام از سازمانها و مراکز دولتی و غیردولتی با توجه به تخصص خود در ستادها سازماندهی شده‌اند.

فرماندار قم کمیته‌های راهور و کنترل ترافیک، کمیته اطلاع رسانی، کمیته فرهنگی، کمیته اجرایی و پشتیبانی، کمیته امداد پزشکی، کمیته خدمات شهری، کمیته ارزاق و نظارت بر قیمت‌ها، کمیته امنیتی و کمیته هماهنگی نظارت و ارزیابی را به عنوان کمیته‌های ستاد اعیاد شعبانیه نام برد و افزود: همه این کمیته‌ها از دو ماه پیش فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند و از آغاز فعالیت، با تشکیل جلسات مختلف با حضور استاندار و مسؤولان ارشد استان سعی در خدمت رسانی بهتر به زائران دارند./908/پ202/ع

ارسال نظرات