۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۸۲۴۲

کتاب 4 جلدی گنجینه صالحین تألیف شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول طرح صالحین سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، از تألیف کتاب چهار جلدی گنجینه صالحین و کتاب سیر مطالعاتی شهید مطهری‌‌ خبر داد و بیان داشت: این کتاب ها برای تدریس جوانان و نوجوانان دوره راهنمایی و دبیرستان در مساجد و مراکز فرهنگی ‌تألیف شده است.
حلقه هاي تربيتي مساجد استان خوزستان
حجت الاسلام الهایی سحر، مسؤول طرح صالحین سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی سرگروه‌های شجره طیبه صالحین خبر داد و گفت: این دوره ویژه سرگروه‌های حلقه‌های تربیتی طلبه، دانشجو و معلمان بسیجی شجره طیبه صالحین در حال برگزاری است.

وی‌ در ادامه سخنان خود زمان برگزاری این دوره را هشتم تیر‌ تا هشتم مرداد‌ ‌اعلام کرد و گفت: این دوره ویژه بیش از 8 هزار نفر از سرگروه های شجره طیبه صالحین استان خوزستان برگزار شده است.

مسؤول طرح صالحین در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، به موضوعات تدریسی این دوره ویژه سرگروه های شجره طیبه صالحین اشاره و تأکید کرد: دروس کلیات شجره طیبه صالحین، وظایف سرگروه، شیوه گروه داری، آسیب ها و روش های تربیتی، مخاطب شناسی، سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری، محتوای حلقه های صالحین و مباحث بصیرتی در راستای بصیرت افزایی از موضوعات درسی این دوره به شمار می آیند.

وی، اضافه کرد: این برنامه در قالب دوره های آموزشی چهار روزه است که در اختتامیه دوره با برگزاری آزمون ارزیابی برای شرکت کنندگان، نفرات برتر و ممتاز معرفی می شوند.

معاون تربیت و آموزش سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، تصریح کرد: با همکاری حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز و مرکز مدیریت حوزه علمیه قم اساتیدی مجرب و کارآمد برای تدریس در این دوره معرفی شده اند.

وی، با تأکید بر حمایت های بی دریغ و دلسوزانه آیت الله موسوی جزایری در خصوص برگزاری این دوره، اذعان داشت: آیت الله موسوی جزایری در برگزاری این دوره بسیار ما را کمک و یاری دادند و صمیمانه از زحمات و پیگیری های ایشان برای برگزاری این دوره کمال تشکر و قدردانی را داریم.

حجت الاسلام الهایی سحر، با بیان این که مرحله تکمیلی و تخصصی این دوره از بیست و چهارم اردیبهشت ماه جاری لغایت بیست و چهارم اسفند ماه در مشهد مقدس در حال برگزاری است، بیان داشت: 4900 نفر از سرگروه های شجره طیبه صالحین از دوره مقدماتی انتخاب و به مشهد مقدس اعزام می شوند.

مسؤول طرح صالحین در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، از تألیف کتاب چهار جلدی گنجینه صالحین و کتاب سیر مطالعاتی شهید مطهری در استان خوزستان خبر داد و بیان داشت: این کتاب ها برای تدریس جوانان و نوجوانان دوره راهنمایی و دبیرستان در مساجد و مراکز فرهنگی توسط سرگروه های طرح صالحین که در این دوره مشغول فعالیت هستند، تألیف شده اند.

معاون تربیت و آموزش سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، با تأکید بر این که دوره آموزش مقدماتی سرگروه های شجره طیبه صالحین از چند بخش مهم تشکیل شده است، بیان داشت: بخش فراگیران ویژه مربیان حلقه های تربیتی مساجد و دوره آموزشی ویژه 500 نفر دانشجو می باشد که از روز گذشته برای گذراندن این دوره به مدت دو هفته عازم شهر مقدس قم شدند که اساتید این دوره از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و مؤسسه آموزشی آیت الله مصباح معرفی شده اند.

حجت الاسلام الهایی سحر، بخش های مهم این دوره را برگزاری کلاس های آموزشی ویژه 1500 از دانش آموزان و 100 معلم بسیجی استان خوزستان عنوان کرد.

معاون تربیت و آموزش سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، در پایان سخنان خود از زحمات و حمایت های حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی ویژه سرگروه های شجره طیبه صالحین هم اکنون در دانشکده صنعت نفت شهرستان اهواز در حال برگزاری است./9461/پ203/س
ارسال نظرات