۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۲۴۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری سومین دوره طرح ولایت دانشجویی استان با حضور مبلغان حوزوی و اعزام 60 روحانی به مدارس شهرستان مراغه از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سومین دوره طرح ولایت دانشجویی با حضور روحانیان و مبلغان حوزوی و با هدف آشنایی دانشجویان آذربایجان شرقی با مبانی اندیشه اسلامی از 20 تا 31 تیر ماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.

مجری طرح ولایت سازمان بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی افزود: دوره طرح ولایت، طلیعه معرفتی عمیق برای خودباوری در میدان علم، عمل و ایمان و طلوع زیبا و حماسی برای کسانی است که به ظهور یار می اندیشند.

محمدعلی ریحانی خواه افزود: ‌هدف از برگزاری این دوره آشنایی دانشجویان با مبانی ناب اسلام و تقویت روحیه دفاع از اصول و ارزش های نظری و عملی ائمه معصومین در بعد اخلاقی و تربیتی است.

گفتنی است، این طرح با حضور 300 نفر از دانشجویان بسیجی برگزار می شود.

حجاب کرامت زن مسلمان است

بسیج خواهران سپاه ناحیه مراغه به مناسبت گرامیداشت روز ملی عفاف حجاب در بیانیه ای اعلام کرد: ایران اسلامی امروز به عنوان سنگر بان ارزش های اسلامی در برابر وضع جاهلی دنیای غرب با پاسداری از حریم حجاب به عنوان دژ امنیت زن و پیشتاز در میادین علم و فرهنگ سیاست از حصار مستحکم فرهنگ اسلامی محافظت کنند که جهان غرب توجه ابزاری به زنان را از ضروریات امر توسعه می دانند. اما نظریه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی غرب به تحقیر هرچه بیشتر زن کمک کرده و در پس شعارهای سراب گونه آنها حقیقت منظورشان هویدا گشته است. این همه تنوع و تفنن در لباس و آرایش، زن را به عنوان یک شی ء لوکس در عرصه اقتصادی و سیاسی که همواره جای آن در حاشیه کارهای جدی است عرضه گردیده است.

تبعیض علیه زن به عنوان امری نهادینه در تاریخ انسانی پذیرفته شده است و آنها می کوشند علت اصلی این تبعیض را مذهب معرفی نمایند تا شاید زنان را نسبت به امور ریشه داری که تبعیض علیه آنان را در اشکال جدید دامن می زند بی تفاوت و قویترین پایگاه اخلاقی، ارزشی خود را از دست داده و در انتخاب راه به موجود بی هویتی تبدیل شوند تا استعمارگران به راحتی به اهدافی همچون تغییر در فرهنگ نگرش و باورهای و احکام و قوانین انسان ساز دین برسند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در اسلام پوشش زن نه برای تخفیف، بلکه برای اعلای شخصیت اوست و برای آنکه زنان در برابر مردان نامحرم خود را حقیر و ذلیل نبیند، تکبر را برای آنان جایز دانسته و اجازه داده که زن با درک کرامت نفس خود ، نه تنها تمامی تحقیر های تاریخی خود را با عزت نفس پایدار در برابر مردان بیگانه بیابد تا بتواند امور اجتماعی و مراودات خود را در سطحی مطلوب به انجام رساند.

در این بیانیه آمده است: حجاب همواره برای زن کرامت حریت و لباس ارتباط سالم اجتماعی است و موید و مجوز رفتار مبتکرانه زنان است و به آنها ابهت و عظمتی می بخشد تا به وسیله آن این مفهوم را در جامعه منتشر سازند که زن انسان مستقل می باشد و در انتخاب شکل ظاهری خود اراده و اختیار دارد و در این زمینه در برابر هیچ تحمیلی از سوی مردان جامعه سر فرود نمی آورد و طراحان مدهای گوناگون و مواد مصرفی نمی توانند رفتار ظاهری آنان را در جامعه تعیین نمایند.

برپایی نماز جماعت در 107 مدرسه شهرستان مراغه

اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراغه در سال تحصیلی 89-90 در 107 مدرسه شهرستان با اعزام 60 روحانی نماز جماعت دایر کرد.

مسؤول اعزام اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراغه با اعلام این خبر گفت: این مرکز با اعزام حدود 60 روحانی در سال تحصیلی گذشته توانست نماز جماعت را در 107 مدرسه شهرستان برگزار کند.

حجت الاسلام طائی در ادامه افزود: هدف اداره تبلیغات اسلامی از این کار از یک جهت احیای فریضه نماز جماعت در مدارس بوده و از جهت دیگر ایجاد ارتباط بین روحانیت و طیف دانش آموز و تحصیل کرده می باشد./935/د102/س
ارسال نظرات