۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۰۸۲۵۲
رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور:

آفت کار فرهنگی توجه بی‌رویه به کمیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور، با تأکید بر اهمیت توجه به کیفیت در فعالیت‌های قرآنی گفت: آفت جدی کار فرهنگی و قرآنی توجه بی رویه به کمیت است که موسسات مردمی باید با ارتقای کیفیت برنامه های اجرایی بتوانند خروجی قابل استناد ارائه دهند.
آفت کار فرهنگی توجه بی‌رویه به کمیت است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مهدی قره شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور، شامگاه روز گذشته در جلسه گردهمایی مسؤولین و مربیان موسسات و خانه های قرآن استان که در محل سالن اجتماعات خانه جوان ارومیه برگزار شد، افزود: در کارهای قرآنی باید از کمیت گرایی به شدت پرهیز و به مسئله مهم و زیربنا است یعنی کیفیت توجه کرد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 1300 موسسه قرآنی مردم در کشور فعالیت دارند، گفت: بخش عمده ای از فعالیت های قرآنی در کشور توسط موسسات و خانه های قرآنی به صورت خود جوش برگزار می شود که درجای خود بسیار ارزشمند و پسندیده است.

قره شیخلو ادامه داد: سیاست سازمان دارالقرآن کریم در رابطه با موسسات مردمی قرآنی تتوسعه و تقویت موسسات بر اساس طرح و برنامه است ولی بر این باوریم که موسسات و مراکز قرانی باید خود توانایی اداره امور خود را داشته باشند و دستگاه های حاکمیتی از منظر نرم افزاری حامی این موسسات باشد.

وی تصریح کرد: امسال بودجه فعالیت های قرآنی افزایش چشمگیری داشته و حجم برنامه های ابلاغی به استان ها و موسسات رشد خوبی یافته است و برخی از برنامه ها مانند طرح قرآنی 1445 را مستقیما با خود موسسات وارد قرارداد شده ایم.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور، در ادامه سرمایه گذاری مردمی درحوزه فعالیت های قرانی رامهم دانست و افزود: با توجه به اینکه بودجه ومنابع مالی دولتی همیشه فراز و نشیب های خود را دارد، آن چیزی که می تواند تضمین کننده استمرار فعالیت های قرآنی باشد ورود و سرمایه گذاری مردم در این حوزه است.

این مسئول اضافه کرد: اگر بتوان در این حوزه فرهنگ سازی مطلوبی داشته باشیم دیگر از بودجه های دولتی بی نیاز خواهیم بود و این خود مستلزم ارائه تولیدات با کیفیت در حوزه برنامه های قرآنی است.‌/936/پ202/س
ارسال نظرات