۱۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۰۸۲۹۷
امام جمعه موقت رشت:

دولت در اجرای قانون حجاب و عفاف باید ‌از خود شروع کند

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه رشت رعایت حجاب در ادارات را از مطالبات مردم دانست و گفت: دولت در اجرای قانون حجاب و عفاف باید از خود شروع کند.
حجاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت حجت الاسلام غلامرضا شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت در خطبه نخست نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن روز عفاف و حجاب، اظهار داشت: همگان در حفظ حرمت جامعه از طریق رعایت مبانی حجاب و عفاف موظفند.

خطیب نماز جمعه رشت، ثواب جوان پاکدامن را از اجر شهید بیشتر خواند و خاطرنشان کرد: در آموزه های اسلامی جوان پاکدامن فرشته ای از فرشتگان خداوند معرفی شده است.

وی با ابراز تأسف از سهل‌انگاری در رعایت حجاب در کشور‌ گفت: عرضه لباس‌های بانوان توسط مردان با منطق اسلامی مغایر است.

حجت الاسلام شفیعی زاده بر از بین بردن زمینه های اختلاط و ارتباط محرم و نامحرم تاکید و با بیان این که مردانی که در برابر بدحجابی همسران خود بی‌تفاوت هستند، بی‌غیرت هستند، ادامه داد: توصیه های قرآن و اسلام برای حفظ حجاب در خصوص مردان جلوتر از زنان است.

وی نسبت به عرضه لباس های نامناسب در فروشگاه ها انتقاد و اعلام کرد: راهپیمایی هایی که به نشانه اعتراض از سوی جامعه دینی صورت می گیرد، تا رعایت کامل حجاب و در جامعه متوقف نشود.

خطیب نماز جمعه رشت رعایت حجاب در ادارات را از دیگر مطالبات مردم دانست و گفت: در اجرای قانون حجاب و عفاف دولت باید از خود شروع کند.

حجت الاسلام شفیعی زاده با اشاره به نقش رسانه های به ویژه صدا و سیما در ترویج فرهنگ حجاب، اظهار کرد: حجاب از ضروریات دین اسلام بوده و صدا و سیما باید به وظیفه الگوساز خود در این رابطه عمل کند.

وی با اشاره به این که آموزش و پرورش نیز به ترویج مبانی حجاب از سنین کودکی و نوجوانی، برنامه ریزی و اقدام سازنده داشته باشد، ادامه داد:  پس از به کاربستن همه راهکارهای فرهنگی در مسئله حجاب نوبت به قوه قهریه و نیروی انتظامی می رسد تا با حرمت شکنان و بدحجابان برخورد کند.

حجت الاسلام شفیع زاده در خطبه دوم با تبریک اعیاد شعبانیه و روز جانباز و پاسدار، اظهار داشت: مقام معظم رهبری از سپاه رضایت دارند.

امام جمعه موقت رشت با بیان این که سپاه در هر عرصه ای که کشور با چالش روبه‌رو شده با موفقیت عمل کرده است، اذعان کرد: دفاع از اسلام و انقلاب در دوران دفاع مقدس و سازندگی کشور از علل رضایتمندی مقام معظم رهبری از سپاه است.

حجت الاسلام شفیعی زاده نیرو سازی را از دیگر ویژگی‌های سپاه اعلام و اظهار کرد: سپاه در دوران فتنه بسیار موفق عمل کرد و از ارکان نابودی فتنه در کشور بود.

خطیب نماز جمعه رشت در بخشی دیگر از سخنان خود به آسیب‌های ناشی از فعالیت جریان فتنه در کشور اشاره کرد و با بیان این که عبور از مرجعیت، اسلام و روحانیت از اهداف جریان انحرافی است، ادامه داد: به دست گرفتن قدرت در دولت و مجلس از مشخصه‌های جریان انحرافی است.

گفتنی است، نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه همزمان با سراسر کشور با شرکت در راهپیمایی، خواستار رعایت قانون حجاب و عفاف در کشور شدند./950/پ201/س
ارسال نظرات