۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۸۳۱۷
مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در گفت و گو با رسا:

موج اسلام گرایی در غرب قابل قیاس با گذشته نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه امروز موج اسلام گرایی در غرب رو به فزونی است و قابل قیاس با گذشته نیست، از متصدیان و برنامه ریزان حوزه خواست برای تربیت مبلغان مسلط به زبان هایی مختلف دنیا برنامه ریزی کنند.
حجت الاسلام و المسلمين رضا رمضاني نماينده گيلان در خبرگان و مدير مرکز اسلامي هامبورگ
حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی مدیر مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر خود به شهر مقدس قم و دیدار با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، گفت یکی از اهداف مهم ما در سفر به شهر مقدس قم ارائه گزارش از وضعیت مسلمانان به مراجع تقلید و بهره گیری از رهنمودها و فرمایشات این بزرگواران است.

وی در ادامه اقبال مردم جهان به اسلام را رو به تزاید توصیف کرد و گفت: در ماه رجب سال جاری مراسم معنوی اعتکاف در مسجد جامع هامبورگ آلمان با حضور دویست نفر برگزار شد و در روز سوم اعتکاف نیز سیصد نفر اعمال ام داوود را با شکوه خاصی برگزار کردند.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ آلمان گفت: شروع این مرکز اسلامی با انتساب به مرجعیت بوده و این مساله یک نوع قداستی را به این مرکز داده است و این مرکز همواره مبلغ مرجعیت شیعه بوده و فتاوای همه مراجع در آنجا گفته می شود.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با اشاره به موج بیداری اسلامی ابراز داشت: مقام معظم رهبری پیش بینی کردند که موج بیداری اسلامی به قلب اروپا نیز خواهد رسید که به نظر ما این فرمایش یک نقطه عمیق بر اساس اطلاعات دقیق و خوشبختانه در حال وقوع است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی تاکید کرد: شرایطی که در حال حاضر در اروپا و آمریکا در راستای اسلام گرایی وجود دارد با گذشته قابل قیاس نیست و ما در فضاهای علمی و آکادمیک دانشگاه ها با استقبال اساتید به کرسی های اسلام شناسی و شیعه شناسی روبرو هستیم.

رییس اتحادیه علمای شیعه آلمان اضافه کرد: این مساله در بسیاری از دانشگاه های کشور آلمان نیز اتفاق افتاده است، البته هستند افرادی که با شیطنت، اسلام ستیزی را در دستور کار قرار داده اند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در آلمان ابراز داشت: هر اهانتی که به اسلام صورت می گیرد زمینه را برای اسلام گرایی بیشتر افراد فراهم می کند چون زمینه را برای تحقیق آنان بیشتر ایجاد می نماید و این مساله نیز به نفع ما است.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با اشاره به نیاز جامعه جهانی به معنویت تاکید کرد: حوزه های علمیه و به ویژه حوزه علمیه قم باید در صدد باشد مبلغانی را برای سطح اروپا تربیت کند.

وی تصریح کرد: حوزه باید دوره های آموزشی لازم را طراحی کند تا مبلغان با زبان های مختلف آشنا شوند و بتوانند معارف ناب اهل بیت(ع) را به جهانیان عرضه کنند.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ ابراز داشت: امروز ما باید در غرب شناسی بیشتر دقت داشته باشیم و برنامه ریزی های لازم را در این راستا انجام دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در جلساتی که با آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه داشتیم این مساله مطرح شد و خوشختانه معاونت بین الملل حوزه نیز به صورت جدی دنبال این کار است.

وی تربیت مبلغان مسلط به زبان های مختلف روز دنیا از سوی حوزه علمیه را اقدامی ستودنی خواند و گفت: ما این موضوع را به فال نیک می گیریم و امیدواریم این اقدامات زمینه رشد اسلام گرایی را در اروپا و غرب فراهم کند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات