۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۰۸۳۲۷

دادگاه انگلیس با آزادی شیخ رائد صلاح مخالفت کرد

خبرگزاری رسا ـ دادگاه انگلیس درخواست آزادی شیخ رائد صلاح، رهبر جنبش اسلامی فلسطین در اراضی اشغالی سال 1948 با قرار وثیقه شخصیت های برجسته انگلیسی مخالفت کرد.
شيخ رائد صلاح
به گزارش خبرگزاری رسا، قاضی دادگاه انگلیس ضمن رد درخواست آزادی شیخ رائد صلاح، رهبر جنبش اسلامی فلسطین در اراضی اشغالی سال 1948 با قرار وثیقه شخصیت های برجسته انگلیسی، گفت که بنا به تصمیمات وزیر کشور آزادی صلاح خطری برای امنیت و سلامت همگانی است.

قاضی دادگاهی که دیروز در غرب لندن برای بررسی پرونده شیخ صلاح تشکیل شد، همچنین اعلام کرد که بررسی دلایل بازداشت شیخ صلاح از اختیارات دادگاه عالی است که هفته آینده به درخواست تیم وکلای مدافع وی برای تشکیل دادگاه استیناف رسیدگی خواهد کرد.

قاضی دادگاه همچنین گفت که شیخ صلاح شخصیت برجسته‌ و قابل احترامی است و پیش از این نیز بدون هیچ مشکلی وارد کشور شده است، اما با این حال درایت وزیر کشور در مورد امنیت شهروندان از من بیشتر است و باید تصمیم وزیر کشور را محترم شمرد.

تیم وکلای مدافع شیخ صلاح نیز وارد مشاجره با قاضی شدند و با اشاره به پیشینه وی، خواستار توضیح پیرامون علت حمله به وی در این سفر شدند در حالی که بارها به انگلیس سفر کرده است و شهادت شخصیت‌های انگلیسی را مطرح کردند و خواستار آزادی شیخ صلاح شدند.

این در حالی است که وزارت کشور انگلیس شیخ صلاح را به یهودی ستیزی و ضدیت با حقوق همجنس بازان متهم و اعلام کرده است که در یکی از سخنرانی های وی چند تن از پلیس رژیم صهیونیستی زخمی شده اند.

به دنبال صدور این حکم سازمان های همبستگی انگلیس از این حکم و مخالفت با آزادی صلاح شوکه شدند؛ زیرا این امر در حالی صورت می گیرد که جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی از محاکمه در انگلیس فراری هستند.

زاهی نجیدات، سخنگوی رسمی جنبش اسلامی در اراضی اشغالی سال 1948 نیز از دولت انگلیس خواست تا در تصمیم خود تجدیدنظر کند و گفت: وزیر کشور انگلیس با بازداشت یک رهبر سیاسی ملت فلسطین و یکی از رهبران جهان اسلام دچار اشتباه شده است./981/ب902/گ
ارسال نظرات