۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۳۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

مقابله با جریان‌های التقاطی نیازمند همت مضاعف روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به رواج جریانات التقاطی گفت: مقابله با عرفان های نوظهور و انحرافی همت مضاعف روحانیت را می طلبد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در جمع روحانیان مستقر استان اظهار داشت: ایجاد ارتباط عاطفی و تأثیرگذاری معنوی در تبلیغ چهره به چهره بایستی مورد توجه روحانیان مستقر در روستاهای استان قرار گیرد.

وی با بیان این‌که روستاهای مرزی استان در معرض هجمه‌های فرهنگی و عقیدتی رسانه‌های مخرب و مبتذل غربی قرار دارند، گفت: وظیفه روحانیان مستقر در روستاهای دورافتاده و مرزی به مراتب حساس‌تر و مهم‌تر از دیگر روحانیان استان است، چراکه بایستی ضمن بیان احکام و بزرگداشت شعائر اسلامی، به مقابله با توطئه‌ها و شبهات دشمنان بپردازند.

حجت الاسلام عظیمی در ادامه با اشاره به نفوذ جریان های التقاطی در محافل مختلف‌ مردمی ادامه داد: مقابله با عرفان های نوظهور و انحرافی همت مضاعف روحانیت را می‌طلبد، امروز دشمنان برنامه‌ریزی دقیقی برای القای باورهای غلط غربی در جوامع اسلامی دارند.

وی با اشاره به گسترش تبلیغات سوء دشمنان در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی درمانی، حلقه‌های کیهانی و عرفان های کاذب میان جوانان گفت: فعالیت گروه های شیطان ‌پرستی امروز تنها در حد نمادها است؛ اما بایستی عموم مردم را با اهداف شوم توطئه های مبتذل غربی آگاه کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نبود روحانی در برخی روستاهای دورافتاده و محروم‌ گفت: آمار کنونی روحانیان و مبلغان استان پاسخگوی نیازها نیست ولی در حد ظرفیت موجود با توجه به جمعیت و محرومیت روستاهای فاقد روحانی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

حجت الاسلام عظیمی در پایان با تاکید بر حضور فعال روحانیان مستقر در مجالس و محافل دینی و مردمی خاطر‌نشان کرد: جایگاه روحانیت نزد مردم همیشه بسیار ارزنده و مهم بوده، مبلغان دینی مستقر در روستاها بایستی با مردم‌داری و تواضع ملجأ مردم و محرومان باشند./935/پ202/س

ارسال نظرات