۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۳۷۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کارگاه آموزشی حجاب و عفاف در میانه و اننتشار کتاب «‌راهکارهای عملی جهاد اقتصادی » از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی به شمار می‌رود.
 خبرگزاري رسا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، فرماندار میانه، امروز در کارگاه آموزشی حجاب و عفاف گفت: شاخص ترین موضوع در تأمین امنیت اجتماعی و حتی امنیت ملی مسائل اعتقادی و ارزشی است.

تقی خلفاپور اظهار داشت: اگر بتوانیم در جامعه اسلامی ارزش ها احیا کرده و شعائر اسلامی را پاس داریم، به یقین در تحقق امنیت اجتماعی و روانی جامعه گام های بزرگی برداشته ایم.

گفتنی است، در این کارگاه بانوان و دختران میانه ای با مسائلی از جمله اهمیت حجاب اسلامی، حفظ حجاب و عفاف بعنوان ابزار مهم در مقابله با جنگ نرم و هجمه فرهنگی دشمنان آشنا شدند.

کتاب «‌راهکارهای عملی جهاد اقتصادی » منتشر شد

کتاب «راهکارهای عملی جهاد اقتصادی‌» همزمان با سال جهاد اقتصادی به همت نوید شکری پژوهشگر جوان بنابی با همکاری اکبر میرشکاری سرپرست هیئت حسابرسی دیوان محاسبات کشور تالیف و با تیراژ دو هزار نسخه توسط انتشارات مولف به چاپ رسیده است.

در این کتاب با هدف ارائه راهکارهای موثر و عملی برای تحقق شعار جهاد اقتصادی، مطالبی از دیدگاه علمی و سیاسی با عناوین جهاد اقتصادی از طریق: دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک، اجرای طرح تحول اقتصادی، مبارزه با فساد و کاهش فساد اداری، خلق ثروت از طریق توسعه صنعت گردشگری و کشاورزی و صنایع تولیدی، نوشته شده است.

گفتنی است، این کتاب در قالب هشت فصل و 146 صفحه تنظیم و تالیف شده است. 

ارسال 25هزار دعا به ششمین جشنواره «دست‌های کوچک دعا» تبریز

دبیر ششمین جشنواره سراسری «دست‌های کوچک دعا» در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: از این تعداد دعای ارسال شده بیش از 700 دعا وارد مرحله داوری بخش ملی جشنواره شده اند.

خدایی اظهار داشت: کار داوری آثار کودکان حداکثر تا 20 تیر ماه به پایان میرسد و کار دعوت از شرکت کنندگان در جشنواره تا 25 تیر ماه به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: از میان آثار 3 نفر به عنوان نفرات اول تا سوم بخش ملی انتخاب شده و به 20 نفر بعدی جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

جشنواره تابستانی تبریز در انتقال مفاهیم ارزشی موفق بوده است

حسن استوارآذر، رییس بنیاد حفظآثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جشنواره تابستانی تبریز را زمینه ساز تعامل موثر وهدفمند نهادهای فرهنگی در شناساندن مفاخر فرهنگی و ملی استان یاد کرد.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره تابستانی تبریز گفت: در خلال این جشنواره می توان زمینه ای ایجاد کرد تا ضمن معرفی مفاخر فرهنگی و ملی کشور، جوانان را با آرمان ها و دستاورهای هشت سال دفاع مقدس آشنا کرد.

استوارآذر اضافه کرد: این جشنواره می تواند به عنوان محملی برای انتقال ارزش های دفاع مقدس و مسائل اعتقادی بوده و نسل جوان را فصلی مهم و تاثیرگذار از تاریخ کشور آشناکند.

وی خاطر‌نشان کرد: این جشنواره فرصتی مناسب برای ایجاد نشاط و شادابی در شهر است که عموم شهروندان می توانند به تناسب از برنامه های مختلف آن استفاده کنند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: با افزایش مشارکت بین نهادهای فرهنگی می توان در کسب نتیجه ای به مراتب بهتر در این جشنواره امیدوار بود و از توان بیشتری برای استفاده از برنامه های مختلف آن بهره برد./935/د102/س

ارسال نظرات