۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۸۳۷۶
آیت الله شبستری:

فرهنگ عمومی باید عاری از هرگونه التقاط باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه کار فرهنگی برنامه ریزی منسجم و هدف‌دار نیاز دارد، گفت: فرهنگ عمومی باید در مسیر صحیح قرار گیرد و عاری از هرگونه التقاط باشد.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان آذربایجان شرقی که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی که از ششم تیر در استان آغاز شده نباید به صورت مقطعی باشد، چراکه تعدادی از هنجارشکنان بدون توجه به قانون و مسائل شرعی به صورت هدایت شده درصدد اخلال در نظم عمومی و سلامت روانی خانواده های مسلمان هستند.

وی خواستار ارائه الگوهای مناسب و سازگار با پوشش اسلامی شد و گفت: نظارت باید از مرحله تولید یا واردات پوشاک به صورت دقیق انجام و از تولید و توزیع لباس های زننده ممانعت شود، وزارت بازرگانی و سایر متولیان بیشتر مراقب واردات و تولید لباس‌های ناسازگار با جامعه اسلامی باشند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به صبغه دینی مردم تبریز و آذربایجان‌ خاطر‌نشان کرد: خواست متدینین و مردم انقلابی عدم اجرای مقطعی این طرح بوده و باید با مفاسد اخلاقی و مزاحمت به نوامیس و مواردی چون آلودگی صوتی خودروها و مزاحمت آن برخورد مستمر شود.

وی افزود: ‌باید با کسانی که امکان اصلاح آنان با تذکر لسانی وجود دارد، با کمال ادب و متانت و تذکر لسانی برخورد شود؛ اما در برابر کسانی که لجاجت و عناد داشته و قصد دهن کجی به نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند باید برخورد قاطع باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که فرهنگ حجاب و عفاف باید در دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی نهادینه شود، گفت: صبغه فرهنگی انقلاب اسلامی رسالت نهادها و دستگاه ‌های فرهنگی در گسترش این فرهنگ را دو چندان کرده است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  سخنان رهبر معظم انقلاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: فرهنگ عمومی باید در مسیر صحیح قرار گیرد و عاری از هرگونه التقاط باشد که در این میان نقش نهادهای فرهنگی در ترویج و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی غیر قابل انکار است.

آیت الله شبستری خواستار توجه متولیان فرهنگی کشور به مقوله فرهنگ دینی در سطوح مختلف اجتماعی شد و ادامه داد: برنامه ریزی ها باید با تعیین و چگونگی طی مسیر برای رسیدن به هدف عالی باشد، بر اساس روایات وارده انسان بی‌برنامه مانند گمشده‌ای در بیابان است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتخاذ سیاست های قرآنی در برنامه های فرهنگی استان اظهار داشت: استفاده از فضای مصلای اعظم امام خمینی(ره) برای فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان مسأله‌ای ضروری است.

وی با تاکید بر پاسخگویی علمی و منطقی به نیازهای معنوی و دینی شهروندان گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، بایستی نیروی انتظامی و مسؤولان قضایی برنامه های منسجم برای برخورد با روزه خواران اتخاذ کنند، چراکه تظاهر به روزه خواری دهن کجی به احکام اسلامی است./935/پ202/س

ارسال نظرات