۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۳۸۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

در جامعه منتظر همه فعالیت‌ها با رویکرد قرآنی پی‌گیری می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که در جامعه منتظر همه فعالیت و برنامه ها باید مطابق با قرآن و اهداف آن باشد، گفت: انسان هایی که در چنین جامعه ای زندگی می کنند، افرادی با تفکر و اندیشه های متعالی و الهی هستند.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز جلسه هماهنگی مراسم نیمه شعبان با تأکید بر برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم در سطح استان گفت: باید معرفت انتظار و معدویت را در سطح جامعه افزایش دهیم.

حجت الاسلام شکریان، ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) را مهم‌ترین اصل جوامع اسلامی دانست و گفت: همه مسلمانان جهان به مسأله ظهور اعتقاد راسخ دارند و اندیشه مهدویت نجات‌بخش بشریت از گمراهی و ضلالت است.

وی با بیان این که مهدویت موضوع بسیار مهمی در فرهنگ دینی ما است، گفت: در این خصوص روایات زیاد و اخبار متعددی در حد تواتر در مورد امام زمان‌(عج) از ناحیه پیامبر‌(ص) و سایر معصومین‌(ع) بیان شده است که اهمیت آن را دو چندان می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، پاسداشت اندیشه مهدویت را از رسالت‌های مهم منتظران در عصر غیبت دانست و افزود: نخستین وظیفه‌ای که منتظران عهده دار آن هستند، حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت است.

وی با بیان این که در جامعه منتظر همه فعالیت و برنامه‌ها باید مطابق با قرآن و اهداف آن باشد، خاطرنشان کرد: انسان هایی که در چنین جامعه ای زندگی می کنند، افرادی با تفکر و اندیشه های متعالی و الهی هستند.

حجت الاسلام شکریان، باور عمیق مسلمانان به مهدویت را سبب دشمنی کینه توزان این اندیشه متعالی دانست و خاطرنشان کرد: این باور عمیق و اعتقاد قلبی مسلمان به مسأله مهدویت و ظهور موجب شده است تا استکبارگران و فرصت‌طلبان با جعل اسناد و وقایع، به سوء برداشت از اندیشه ناب مهدویت بپردازند.

وی با بیان این که استعمارگران در طول تاریخ همواره همه تلاش و سرمایه‌گذاری خود را برای انحراف مردم از این اندیشه متعالی به کار گرفتند، تصریح کرد: چون آنها ترویج این اندیشه جهانی را به ضرر منافع استعماری خود می دیدند به همین دلیل همواره تلاش کردند که مسأله مهدویت و انتظار را خدشه دار کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که راه کار مقابله با اندیشه های انحرافی و فرقه های ضاله در سطح جامعه اسلامی افزایش شناخت مردم نسبت به موضوع انتظار است، تصریح کرد: شکل‏گیرى گروه‏هاى انحرافى از یک سو و ظهور مدعیان مهدویت از جانب دیگر موجب شده است که بعضى در تشخیص اندیشه صحیح مهدویت دچار مشکل شوند که این مسأله با برگزاری همایش های تخصصی باید نهادینه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، اندیشه انتظار و مهدویت را یکی از اصول اصیل اسلامی دانست و با بیان این که برخی ها با حمایت های دشمنان در تلاش هستند این اندیشه متعالی را تضعیف کنند، گفت: ترویج خرافه، بدعت و عرفان‌های دروغین در جهت کمرنگ‌کردن اندیشه مهدویت صورت می گیرد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در سطح جامعه اسلامی یک ضرورت است، تصریح کرد: امروز باید همه تلاش متولیان دینی و فرهنگی در جهت نهادینه‌سازی این فرهنگ خلاصه شود.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران مفهوم انتظار و ارزش‌های والای مهدوی را به صورت عینی برای جامعه ترسیم کرد، بیان داشت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر ترویج اندیشه‌های ارزشمند مهدوی قرار گرفته است./950/پ202/س
ارسال نظرات