۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۰۸۴۳۵
استاندار قم:

بالندگی فرهنگ تشیع به فرهنگ مهدویت است

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم با بیان اینکه بالندگی فرهنگ تشیع به فرهنگ مهدویت است، گفت: فرهنگ مهدویت فرهنگ انتظار و امید است و انسان سرگشته را از تحیر خارج می سازد.
افتتاح پروژه هاي فرهنگي در قم با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی پور، استاندار قم امروز در مراسم افتتاح ششمین جشنواره و نمایشگاه طلیعه ظهور با تشریح پروژه‌ها و طرح‌هایی که همزمان با سفر وزیر ارشاد به قم به بهره برداری رسید، گفت: امروز روز خوبی برای فرهنگ و هنر استان بود.

وی از آغاز عملیات احداث کتابخانه مرکزی قم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: شهر مقدس قم قلب و قطب فرهنگی کشور است و نگاه و اختصاص منابع و بودجه ها به این استان باید متناسب با این جایگاه باشد.

استاندار قم با اشاره به راه اندازی مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی اظهار داشت: این مجمتع یک مرکز آبرومند جهت استفاده اهالی فرهنگ و هنر استان است و از زحماتی که مسؤولان برای احداث این مجتمع کشیده اند قدردانی می کنیم.

حجت الاسلام موسی پور در ادامه با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره و نمایشگاه طلیعه ظهور اضافه کرد: این گونه نمایشگاه ها و جشنواره ها در آشنایی هرچه بیشتر جامعه با فرهنگ مهدویت و انتظار مؤثر است.

حجت الاسلام موسی پور با بیان اینکه بالندگی فرهنگ تشیع به فرهنگ مهدویت است، تاکید کرد: فرهنگ انتظار و مهدویت انسان سرگشته را از تحیر خارج و او را امیدوار می سازد.

وی افزود: فرهنگ مهدویت، فرهنگ امید و آگاهی است و ما امروز موظف هستیم با تمام توان و با بهره گیری از کلیه امکانات در راستای تبیین و ترویج این فرهنگ بکوشیم و رسالت خود را به درستی انجام دهیم.

استاندار قم گفت: شهر مقدس قم با دارا بودن ذخایر ارزشمند علمی و وجود حوزه های علمیه و علما و بزرگان کانون بسیار خوبی برای بهره برداری از این ذخایر عظیم است.

حجت الاسلام موسی پور با تاکید بر ضرورت افزایش توجه به شهر مقدس قم یاد آور شد: کارهای فرهنگی از حساسیت بسیاری برخوردار است و بایستی با برنامه ریزی مناسب از اعتبارات به بهترین شکل ممکن بهره گرفت.

محمدحسین استاد آقا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم، گزارشی از فعالیت های انجام شده به منظور برگزاری مطلوب جشنواره فرهنگی و هنری طلیعه ظهور ارائه کرد و از برپایی چندین نمایشگاه با همکاری اداره اوقاف و اداره کل تبلیغات اسلامی خبر داد.

وی ابرازداشت: نمایشگاه اصلی ششمین جشنواره فرهنگی و هنری طلیعه ظهور نیز با چهل غرفه در صحن صاحب الزمان(عج) حرم کریمه اهل بیت(ع) برپا شده و تا 26 تیرماه میزبان علاقه مندان است. /924/پ202/ع

ارسال نظرات