۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۴۴۲

کارگاه آموزشی عفاف و حجاب در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی یک روزه عفاف و حجاب با هدف تبیین و بررسی نقش بانوان در ترویج فرهنگ حجاب در تبریز برگزار خواهد شد.
حجاب


نسرین پیرسمساری، مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح ویژه برنامه های روز ملی عفاف و حجاب در استان پرداخت و اظهار داشت: همزمان با 21 تیر ویژه برنامه های متنوعی برای بانوان و دختران استان آذربایجان شرقی پیش بینی شده که طرح های نو و ابتکاری در اولویت اجرا قرار دارند.

وی با اشاره به راهپیمایی بانوان محجبه پس از خطبه های نماز جمعه تبریز تصریح کرد: همزمان با روز ملی حجاب و عفاف بانوان و دختران محجبه تبریز در میادین اصلی شهر با اهدای هدایای فرهنگی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

پیرسمساری دیدار با آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی را از دیگر برنامه های این روز دانست و گفت: ارایه گزارشی از فعالیت های ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب، بهره مندی از رهنمودهای امام جمعه تبریز و تبیین نقشه فرهنگی استان در زمینه عفاف و حجاب مهمترین هدف این دیدار خواهد بود.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان شرقی در ادامه از برگزاری مسابقات کتابخوانی عفاف و حجاب در سراسر استان خبر داد و اظهار داشت: اینمسابقه فرهنگی با هدف ارتقای فرهنگ کتابخوانی و آشنایی اقشار مختلف مردم با فلسفه عفاف و حجاب از دیدگاه مبانی اسلام و معارف اهل بیت عصمت و طهارت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این مسابقه کتابخوانی ویژه کلیه کارکنان دولت، طلاب، دانشجویان و عموم آحاد جامعه است که با محوریت موضوعات فلسفه حجاب، مفهوم حجاب در قرآن و روایات، حجاب و امنیت اجتماعی، راهکارهای توسعه فرهنگ حجاب و نقش حجاب‏ در سلامت عمومی برگزار می شود.

پیرسمساری آثار رعایت حجاب زن و مرد در زندگی خانوادگی، حجاب محدودیت یا مصونیت و مسؤولیت، مسئله حجاب در سیره حضرت زهرا(س)، مسئله حجاب اسلامی و چالش دین و قانون را از دیگر محورهای موضوعی این مسابقه کتابخوانی دانست.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی عفاف و حجاب در تبریز اظهار داشت: این کارگاه آموزشی یک روزه با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران تبریز با هدف تبیین و بررسی نقش بانوان در ترویج فرهنگ حجاب برگزار خواهد شد.

وی گفت: این کارگاه با موضوعات راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در خانواده، امر به معروف و نهی از منکر، ارزش حجاب از دیدگاه اسلام، تحلیل و بررسی بی‌حجابی و بد‌حجابی، ایجاد زمینه فکری برای حجاب، ارائه راهکارهای ایجاد حجاب در جامعه و نقش زنان در ارتقاء حجاب و عفاف برگزار می شود.

پیرسمساری برگزاری همایش پیاده روی بانوان تبریز را از دیگر برنامه های روز ملی عفاف و حجاب یاد کرد و گفت: این همایش با هدف ارتقای شور و نشاط معنوی میان بانوان و اعلام این موضوع که حجاب محدودیتی برای دختران محجبه محسوب نمی شود، اجرایی خواهد شد./935/پ203/س

ارسال نظرات