۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۴۴۴
حجت الاسلام بنایی:

برخی با عوام فریبی قصد انحراف در مساله مهدویت را دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با هشدار نسبت به فعالیت افرادی که قصد دارند با عوام گرایی و عوام فریبی برداشت سطحی از مساله مهدویت ارائه کنند، خواستار هوشیاری در برابر این گونه جریان ها شد.
حجت الاسلام علي بنايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی بنایی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه مراسم گشایش ششمین جشنواره و نمایشگاه طلیعه ظهور در گفت‌و‌گو با خبرنگاراران، برگزاری این گونه نمایشگاه ها را در راستای آشنایی هرچه بیشتر مردم با مساله مهدویت و انتظار مهم ارزیابی کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مهدویت و انتظار آمیخته با عقل و شعور است، ابرازداشت: مهدویت یک امر احساسی و بیهوده نیست که بخواهند با عوام فریبی و عوام گرایی آن را به انحراف بکشانند.

این عضو فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در عصر ظهور عقل بشر به کمال می رسد که ظرفیت امام زمان را پیدا کند، تصریح کرد: مبانی مهدویت و انتظار برپایه های عقلی استوار است و باید توجه داشت حرکت های عوام گرایانه و ضد علمی که درباره مهدویت صورت می گیرد خلاف جهت و رضایت امام زمان(عج) است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به بیش از پیش مردم به مساله انتظار و مهدویت، اظهار داشت: امام زمان(عج) از شیعیان و منتظران خود انتظار دارند که از عقل و دانش نهایت برداشت و استفاده را بکنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنابراین وقتی در عرصه مهم و حساس مهدویت با حرف‌های سست، بی پایه و ضعیف مواجه می شویم باید از کنار آن گذر کنیم و به مبانی دینی قوی متمسک شویم.

حجت الاسلام علی بنایی تاکید کرد: در عرصه مهدویت باید مردم را به سمت شناخت و تعقل بیشتر سوق داد نه عوام گرایی.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امام زمان(عج) مظهر عقل و علم است، از این رو شیعیان نیز باید در عصر غیبت خود را به این اسباب و عوامل مجهز کنند و منتظر واقعی امام عصر(عج) باشند.

گفتنی است، ششمین جشنواره و نمایشگاه طلیعه ظهور پیش از ظهر یکشنبه با حضور تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع)، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مسؤولان استانی در حرم کریمه اهل بیت(ع) گشایش یافت و این نمایشگاه تا 26 تیرماه پذیرای علاقه مندان است. /924/پ202/ع

ارسال نظرات