۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۴۵۴
دبیر ستاد احیای زکات کشور:

روحانیان از فرصت ماه رمضان برای تبیین مبانی زکات تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد احیای زکات کشور استفاده از توانمندی روحانیت و منابر مساجد را بهترین راه تبلیغ و فرهنگ سازی زکات در جامعه دانست.
زکات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین نبی لو، دبیر ستاد احیای زکات کشور، امروز در گردهمایی رؤسای ستادهای زکات آذربایجان شرقی که با حضور آیت الله شبستری همراه بود، اظهار داشت: بایستی از تمامی راه وی خواستار همت ائمه جمعه و روهای تبلیغی ممکن برای گسترش فرهنگ پرداخت استفاده بهره برد.

حانیت برای آگاهی بخشی در زمینه فلسفه پرداخت زکات در جامعه اسلامی شد و گفت: استفاده از توانمندی روحانیت و منابر مساجد بهترین راه تبلیغ و فرهنگ سازی زکات در جامعه است.

نبی لو با اشاره به فعالیت تبلیغی روحانیان مستقر و طرح هجرت در روستاها ادامه داد: روحانیت به سبب اشراف بر موضوع و تعامل با مردم به ویژه روستاییان، به عنوان فرصت و ظرفیت قابل استفاده و مناسب این امر به شمار می روند.

دبیر ستاد احیای زکات کشور با تاکید بر ماه رمضان فرصتی مغتنم برای تبیین فلسفه پرداخت زکات از سوی روحانیت است، گفت: اعزام روحانیان مبلغ به مناطق مختلف کشور در ماه مبارک رمضان، فرصتی برای آگاهی روستائیان از برکات پرداخت زکات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در انجام فریضه زکات از سوی مردم کوتاهی صورت می گیرد، اظهار داشت: آذربایجان با پیشینه فرهنگی و مذهبی خود، باید پرچمدار پرداخت زکات در کشور باشد.

نبی لو با بیان این‌که آذربایجان شرقی از لحاظ ظرفیت زکات، جزو 6 استان اول کشور است، تاکید کرد: گسترش فرهنگ پرداخت زکات به عنوان فریضه ای دینی، همت والای اعضای ستاد احیای زکات و ائمه جمعه استان را می طلبد.

همچنین حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی اظهار داشت: در سال گذشته 600 میلون تومان زکات در استان جمع آوری شده بود که 80 میلیون تومان از این مبلغ برای حمایت از نیازمندان و مستمندان هزینه شد.

وی با بیان این‌که از مبلغ زکات سال 89 بیش از 519 تومان نیز برای اجرای پروِِژه های عمرانی تبریز هزینه شده است، اضافه کرد: این مبلغ برای احداث یک مرکز درمانی، تعمیر و احداث 32 مسجد، احداث 13 غسالخانه و 9 مورد جدول گذاری و احداث راه روستایی هزینه شد./935/پ202/س
ارسال نظرات