۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۰۸۴۵۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نهادینه کردن مفاهیم قرآنی نیازمند بهره‌مندی از همه فرصت‌های عرصه فرهنگ است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قرآن و فرهنگ اهل بیت‌(ع) را از مهجوریت خارج و در سطح کشور گسترش داده است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در دیدار رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی و جمعی از اعضا برگزار کننده هفتمین جشنواره سراسری قرآن دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، ترویج فرهنگ قرآنی در کشور را یک ضرورت مهم دانست و گفت: هرچه مسائل مربوط به اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه زیادتر شود بی شک در اصلاح و پیشرفت جامعه و نسل جوان آن تأثیر به سزایی باقی می گذارد.

وی افزود: دشمنان اسلام سال ها به گونه ای تبلیغ می کردند که علم با دین سازگار نیست اما در جامعه اسلامی همواره قرآن و دین در کنار علم و دانش کاربردی بوده و افراد و دانشجویان با تخصص های گوناگون در رشته های مختلف درسی در حوزه دینی و قرآنی فعالیت می کنند و همواره خلاف این ادعای دشمنان را ثابت کرده اند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که ترویج مباحث قرآنی باید کابردی بوده و نباید تحت تأثیر مسائل مادی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید این مسأله مهم به گونه هدفمند در سطح جامعه ترویج شود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با تاکید بر این که قرآن و حقایق دینی ما برهمه چیز حجت دارند، اظهار داشت: در گذشته ما افسوس می خوردیم که چرا قرآن و اهل بیت(ع) در کشور ما مهجور مانده است ولی هم اکنون افتخار می کنیم که جمهوری اسلامی توانسته قرآن و اهل بیت(ع) را از مهجوریت خارج کرده و توسعه دهد، بنابراین ما نیز باید هرچه در توان داریم در راه قرآن و اسلام بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که امروز همگان وظیفه دارند در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش کنند، ادامه داد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط و زمینه کاملاً برای نهادینه کردن این مسأله بسیار مهم مهیا است.

وی در ادامه سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن برگزاری مسابقات قرآنی دانشجویی گفت: در این گونه مسابقات با برنامه‌ریزی صحیح باید به گونه ای عمل کنیم که افراد برجسته و فرهیخته با سخنان سازنده خود جوانان را رهنمود ساخته و رسانه ملی با پخش این مسابقات دانشجویی موجب ترویج بیشتر فرهنگ اصیل قرآنی در جامعه شود که این امر برای دانشجویان، اساتید و همه اقشار مردم بسیار سودمند و مفید است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی خاطر‌نشان کرد: دولت، عزت، دنیا و آخرت ما همه از قرآن است بنابراین باید از فرصت‌ها استفاده کرده و در چنین برنامه‌هایی به گونه‌ای عمل کنیم که بازدهی کافی وجود داشته باشد.

امام جمعه رشت، دوری از قرآن و مفاهیم دینی را عامل انحراف و فنا دانست و با بیان این که امروز یکی از مهم‌ترین مشکل جامعه بشری بی تقوایی و دوری از معارف قرآنی است، خاطرنشان کرد: اگر معارف قرآنی در سطوح مختلف جامعه به خوبی نهادینه شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها نیز مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که در نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در سطح جامعه باید از همه فرصت‌ها استفاده شود، ادامه داد: امروز دستگاه های دینی و فرهنگی وظیفه بسیار مهمی در این خصوص دارند و باید همه توان خود را در این جهت به کار گیرند.

گفتنی است، هفتمین جشنواره قرآن دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در دو بخش شفاهی و کتبی ( 28 تا 30 تیر ) امسال در انزلی برگزار می شود./950/پ202/س
ارسال نظرات