۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۸۴۵۸
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

همکاری با حوزه‌های علمیه به نفع آموزش و پرورش است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: تعامل و تبادل نظر با حوزه های علمیه به نفع دانش آموزان و مدارس است، بایستی با بهره مندی از کارشناسان و صاحب نظران حوزوی به مقابله منطقی با جریانات التقاطی پرداخت.
رئيس سازمان آموزش و پرورش آذربايجان شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امروز در افتتاحیه نخستین دوره آموزشی آشنایی با جریان‌های التقاطی و عرفان‌های کاذب و نوظهور در تبریز اظهار داشت: آشنایی دبیران دینی و قرآن مدارس با شبهات روز مهدویت و توطئه های شوم دشمنان در ترویج فرقه های ضاله امری اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان این که هدف نهایی نظام سلطه ضربه به عقاید اصیل اسلامی و بی هویت کردن جوان ایرانی است، ادامه داد: دشمنان به دنبال نابودی اخلاق و معنویت در جوامع اسلامی و رواج بی بند و باری و فساد در جامعه پویا و اخلاق مدار ایران اسلامی هستند.

رضایی با تاکید بر آشنایی دبیران مدارس با راهکارهای ترویجی و تبلیغی معارف اصیل دینی و عرفان ناب اسلامی خاطر‌نشان کرد: پشت تمام جریان‌های فکری نقشه‌های شوم سیاسی پنهان وجود دارد، صهیونیسم بین‌المللی بعد از یک دوره طولانی دین‌ستیزی اکنون به دین‌سازی کاذب روی آورده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر تعامل گسترده اساتید حوزوی با نظام آموزش و پرورش کشور افزود: تعامل و تبادل نظر با حوزه های علمیه به نفع دانش آموزان و مدارس است، بایستی با بهره مندی از کارشناسان و صاحب نظران حوزوی به مقابله منطقی با جریانات التقاطی پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: این دوره با هدف تبیین عرفان ناب اسلامی و آشنایی با ویژگی‌های عرفان‌های کاذب و فرقه‌های نوظهور با حضور معاونان، مشاوران و دبیران دین و زندگی مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

رضایی با بیان این‌که دوره آموزشی عرفان ناب اسلامی با حضور و سخنرانی روحانیان و کارشناسان متخصص حوزوی همراه خواهد بود، تصریح کرد: این برنامه با هدف ترویج خردورزی و تقویت باور های دینی و مقابله منطقی با جریان‌های معنوی کاذب و عرفان‌های نو ظهور در بین نوجوانان و جوانان اجرایی می‌شود.

گفتنی است، این کارگاه آموزشی از امروز به مدت سه روز در محل مرکز آموزش نیروی انسانی شهید رجایی تبریز آغاز شد./935/پ202/س

ارسال نظرات