۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۴۹۳
خطیب جمعه مبرز عربستان:

وحدت اسلامی از برنامه های اصلی اهل بیت و علمای شیعه بوده است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه مبرز عربستان، ضمن تقدیر از اظهارات شیخ الازهر تاکید کرد که وحدت اسلامی از برنامه های اصلی ائمه (ع) و علمای شیعه بوده است.
سيد هاشم الشخص
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم الشخص، خطیب جمعه شهر مبرز عربستان، روز گذشته در جمع کثیری از شیعیان این شهر، از سخنان وحدت انگیزانه شیخ الازهر مصر تقدیر کرد و گفت: اظهارات شیخ الازهر درباره وحدت اسلامی میان شیعیان و اهل سنت و همچنین تاکید بر اینکه شیعیان از پایه های اصلی نظام اسلامی هستند ستودنی است.

وی افزود: سخنان وحدت انگیزانه شیخ الازهر در روزهای میلاد با سعادت ستارگان آسمان هدایت و ولایت بسیار خوشحال کننده است و از اینکه این سخنان را از شیخ الازهر می شنویم به خود می بالیم.

حجت الاسلام الشخص وحدت اسلامی را برنامه اصلی اهل بیت (ع) و علمای شیعه خواند و تصریح کرد: ائمه اطهار (ع) و علما و مراجع تقلید شیعیان همواره بر وحدت اسلامی خصوصا میان شیعیان و اهل سنت تاکید داشته اند و آن را مهم ترین عنصر قدرت و شکاف و گسیختگی را بزرگ ترین ضعف مسلمانان می دانستند.

خطیب جمعه شهر مبرز اظهار داشت: در صورتی که مسلمانان نتوانند به وحدت متسک شوند و همواره از هم جدا باشند نمی توانند در برابر دشمنان اسلام مقاومت کنند و ضربه سنگینی خواهند خورد.

وی با اشاره به خواسته شیخ الازهر مبنی بر تاسیس شورای تقریب بین مذاهب اسلامی در مصر تاکید کرد: از مواضع شیخ احمد الطیب در قبال وحدت مسلمانان که از هوشیاری و مسوولیت پذیری وی نشات می گیرد کمال تشکر را دارم و اعلام می کنم که از هیچ حمایتی در جهت تحقق وحدت اسلامی دریغ نخواهیم کرد.

سید هاشم الشخص خاطر نشان ساخت: از همه مسلمانان جهان خصوصا مسلمانان کشورهای عربی و خلیج فارس می خواهم تا همواره به وحدت صف و کلمه اهتمام داشته باشند و در برابر شیوه های مختلف شکاف، فتنه و گسیختگی ایستادگی کنند.

استاد حوزه مبرز عربستان در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که ملت بحرین و سایر ملت های آزادی طلب جهان اسلام به پیروزی و موفقیت برسند.

گفتنی است که شیخ احمد خطیب، شیخ الازهر اخیرا به شدت از شبکه های ماهواره ای و رسانه هایی که به شیعیان اهانت می کنند، حمله تبلیغاتی و رسانه ای علیه شیعیان از سوی برخی گروه های تندرو را محکوم کرد و شیعه را بخشی جداناشدنی از امت اسلام دانست و افزود: شیعیان و اهل سنت تنها در امور فرعی با یکدیگر اختلاف نظر دارند./980/ب902/گ
ارسال نظرات