۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۰۸۶۱۰
آیت الله شبستری:

شعار «هرکس به دین خود» در جامعه اسلامی، حربه استعمار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سخنان بی‌پایه و اساس در عرصه اعتقادات جامعه گفت: ‌سخن «‌عیسی به دین خود، موسی به دین خود‌» ‌سوغات غرب در جامعه است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در همایش دبیران دفاتر ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: بی تفاوتی نسبت به وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه در شأن مسلمانان و شیعیانی که خود را دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت می دانند، نیست.

وی خاطرنشان کرد: آرزوی دیرین دشمنان فراموشی فرائض مهم دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر است، از این رو توطئه های مختلفی برای انحراف در اعتقادات دینی مردم طرح ریزی کرده اند که همه در راستای براندازی نظام اسلامی است.

آیت الله شبستری بی توجهی عده ای از مردم نسبت به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را غیرقابل قبول دانست و گفت: سخنانی و اندیشه‌هایی از قبیل‌«‌عیسی به دین خود، موسی به دین خود‌» سوغات غرب است، این منطق برگرفته از تفکر استعمارطلب دشمنان اسلام است.

امام جمعه تبریز امر به معروف و نهی از منکر را ضامن بقای نظام اسلامی و اجرای احکام دینی در جامعه دانست و اظهار داشت: ملت زنده ملتی است که در مقابل گناه واکنش نشان دهد، چرا که سکوت در این مورد نشان رضایت فرد از عملی شدن گناه به صورت علنی در جامعه است.

عضو خبرگان رهبری قبح زدایی از انجام معصیت در ملأ عام را توطئه دیگر دشمنان ارزیابی کرد و گفت: تذکر لسانی جنبه همگانی دارد و عامل اصلی در پیشگیری از وقوع جرائم است، البته انجام این فریضه بایستی با رعایت اصول و قواعد خاص خود باشد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم راه اندازی سازمان امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: طرح ایجاد این سازمان بیش از یک سال است که در مجلس بررسی و در کمسیون مربوطه تایید شده، اما هنوز این مصوبه به مرحله اجرا نرسیده، تعلل بیش از حد به ضرر جامعه تمام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اگر تحمیل بار مالی بر دولت مطرح نبود، باید وزارت خانه ای تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر در کشور ایجاد می شد، با این حال نباید مجلس برای مشخص شدن وضعیت اجرایی این طرح تعلل کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: اگر تعلل مجلس در این امر ادامه یابد، به همراه دیگر اعضای مجلس خبرگان به حضور رهبر معظم انقلاب خواهیم رفت و از ایشان خواستار تعیین تکلیف برای ایجاد این سازمان خواهیم شد./935/پ202/س
ارسال نظرات