۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۸۶۳۶

همایش عفاف و حجاب در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز ملی حجاب، همایش بزرگ عفاف و حجاب در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.
حجاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت ‌الاسلام علی خیری، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امروز در همایش عفاف و حجاب تبریز اظهار داشت: فلسفه اصلی فریضه امر به معروف و نهی از منکر اجرای احکام الهی در جامعه اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گسترش فساد و بی بند و باری در تمامی حوزه های اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و ... را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: اجرای این فریضه تنها در مسائل اخلاقی و دینی سفارش نشده، بلکه باید در مقابل تمامی انحرافات در حوزه های مختلف امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد.

حجت الاسلام خیری توجه به مساله حجاب و عفاف را ضامن سلامت روانی و اخلاقی جامعه دانست و گفت: در طول 32 سال اقدامات مختلفی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب صورت گرفته، اما همواره به صورت مقطعی و یا فرمایشی بوده است، بایستی فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یک حکم واجب شرعی در جامعه اسلامی گسترش یابد.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر این‌که همواره عده ای از هوس بازان در مقابل اجرای احکام الهی ایستادگی کرده اند، ادامه داد: زندگی و آرامش انسان در گرو تعهد به مسائل اخلاقی است، در حقیقت احساس بیهودگی در اثر لجام گسیختگی در مسائل غریزی و جنسی صورت می گیرد.

وی با اشاره به آیات و روایات وارده بر توجه به مقوله عفاف و حجاب تصریح کرد: اگر آیات الهی و احکام شرعی به صورت صحیح و بدون افراط و تفریط بر اساس حقایق جامعه و بر پایه عقلانیت اجرا شود، شاهد ناهنجاری‌های مختلف اجتماعی از جمله مساله بدحجابی نخواهیم بود.

حجت الاسلام خیری در بخش دیگری از سخنان خود گسترش بدحجابی را ناشی از سلسله عوامل روانی و شخصیتی افراد دانست و توطئه ای برنامه ریزی شده از سوی غرب ارزیابی کرد و گفت: توجه به دیدگاه های شهید مطهری در مورد عفاف و حجاب نشان می دهد که رویکرد غرب در مورد مسائل اخلاقی بر اساس بداخلاقی و استفاده ابزاری از بانوان با عنوان حقوق بشر است.

گفتنی است، این همایش به همت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان ‌شرقی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد./935/پ202/س
ارسال نظرات