۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۰۸۶۴۰
آیت الله شبستری:

شروع منکرات از آزادی‌های باطل است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: شروع منکرات از هواهای نفسانی و آزادی‌های باطل است و مبارزه با آن ابتدا از راه انزجار از منکر شروع می‌شود.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت ‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته استان و اساتید حوزه علمیه خواهران تبریز که به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب صورت گرفت، اظهار داشت: کار فرهنگی باید همواره در اولویت باشد؛ البته دولت و دستگاه قضایی باید با کسانی که در فکر اختلال در امنیت روانی جامعه هستند برخورد قاطع کنند.

آیت الله مجتهدشبستری با تاکید بر اینکه تذکر لسانی رسالت همگانی است، اظهار داشت: فراموشی این فریضه الهی در جامعه اسلامی نشانه مرگ تدریجی آن ملت است، امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام الهی می باشد، چراکه نهضت اباعبدالله الحسین(ع) نیز بر این پایه استوار بود، از این رو همگان در اجرای این فریضه الهی مسؤولیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در خصوص امر به معروف و نهی از منکر نباید دچار افراط و تفریط شویم، تصریح کرد: اگر ماهیت و فلسفه امر به معروف و نهی از منکر روشن شود در موقع اجرا می‌توان بهتر و با سهولت بیشتر به این فروع دین عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه کسانی به دنبال آن هستند راه گناه در جامعه باز شود، افزود: شروع منکرات از هواهای نفسانی و آزادی‌های باطل است و مبارزه با آن از راه انزجار از منکر شروع می‌شود، حداقل کاری که می‌توان در جامعه در برابر منکرات موضع گیری و مخالفت خود را اعلام کرد انزجار قلبی از ان منکر است.

امام جمعه تبریز با انتقاد از برخی بد‌حجابی‌ها و افزایش منکرات در جامعه، از ادارات و نهادها خواست با مصادیق منکر در ادارات و نهادها برخورد کنند و اظهار داشت: بسیاری از مشکلاتی که بشر امروز با آن روبه‌رو است، ریشه در عدم توجه به آموزه های دینی دارد، اگر خواهان سعادت جامعه هستیم بایستی در جهت اجرای صحیح احکام الهی و تربیت فرزندانی اخلاق مدار حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین خواستار توجه بیش از پیش خانواده های مسلمان به مساله حجاب شد و تصریح کرد: حجاب نه تنها محدودیت نبوده بلکه مصونیت است و عامل مهمی در سلامت اخلاقی جامعه محسوب می شود.

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که هر حکم الهی با حکمتی همراه است، خاطر‌نشان کرد: تمامی احکام اسلام برای حفظ سلامت و سعادت جامعه بوده و اگر مسلمان با فلسفه وجوبی احکام الهی آشنا شوند، با رغبت بیشتری آنها را اجرا می کنند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که نگاه مادی گرای غرب توهین آشکار به منزلت زن است، تصریح کرد: کرامت واقعی و منزلت بانوان در جامعه تنها در سایه تعالیم ارزشمند اسلام تجلی می یابد، اسلام مخالف حضور فعال زنان در جامعه نیست بلکه با بی بند و باری و استفاده ابزاری از این قشر مخالف است.

وی با اشاره به وجوب حجاب و عفاف در جامعه به تاثیرات آن در جلوگیری از مفاسد اخلاقی پرداخت و گفت: همگان در قبال گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مسؤول هستیم و نباید منتظر اقدام چند نهاد متولی این امر باشیم، تذکر لسانی کمتر کاری است که یک شیعه در مقابله با بدحجابی می تواند انجام دهد.

همچنین نسرین پیرسمساری مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان شرقی به ارایه گزارشی از روند برنامه‌های فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب در استان پرداخت و اظهار داشت: راهپیمایی بانوان محجبه پس از خطبه های نماز جمعه تبریز، تجلیل از بانوان و دختران محجبه در میادین اصلی شهر، برگزاری کارگاه آموزشی عفاف و حجاب و همایش پیاده روی بانوان از جمله برنامه های این مرکز در روز ملی عفاف و حجاب بوده است./935/پ202/س

ارسال نظرات