۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۶۵۱
کارشناس پژهشکده مهدویت خبر داد؛

گردآوری تمامی منابع مرتبط با موضوع مهدویت در نرم افزار گنجینه مهدویت

خبرگزاری رسا ـ کارشناس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی گفت: همه منابع مرتبط با موضوع مهدویت در نرم افزار گنجینه مهدویت گردآوری شده و بیش از سیصد دوره تفسیر برای تدوین این گنجینه مورد مطالعه قرار گرفته است.
رونمايي از نرم افزار گنجينه مهدويت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدی، از مسؤولان و کارشناسان پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از نرم افزار گنجینه مهدویت در قرآن و حدیث که با حضور حجت الاسلام احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، به تبیین جزئیات و ویژگی های این نرم افزار پرداخت.

وی با بیان اینکه برای تدوین این نرم افزار300 دوره تفسیر مورد مطالعه قرار گرفته است، ابراز داشت: افزون بر این 241 دوره تفسیر اعم از تفاسیر شیعه و سنی و بیش از 50 دوره منابع روایی در این نرم افزار وجود دارد.

حجت الاسلام عبدی با بیان اینکه هشت سال برای طراحی این نرم افزار زمان صرف شده است، گفت: بیش از 300 تفسیر از تفاسیر شیعی و سنی مورد بازدید قرار گرفته و محققان عرصه مهدویت می توانند از این منابع در کمترین زمان ممکن استفاده کنند.

وی افزود: در بخش برنامه نویسی نرم افزار نیز مهندسان و محققان این پژوهشکده زحمات و اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند و می‌توان این نرم افزار را یک کار بسیار ارزشمند در عرصه نرم‌افزارهای مهدویت دانست.

حجت الاسلام عبدی بیان داشت: با معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برای تکثیر عمومی نرم افزار گنجینه مهدویت نیز هماهنگی لازم را انجام داده ایم و بزودی این نرم افزار در اختیار همه علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام عبدی منابع تفسیری شامل منابع اهل سنت و شیعه، بیان زندگی نامه مؤلف، منابع روایی، منابع شیعی، منابع اهل سنت، نمایه موضوعات شامل نمایه های حدیث و تفسیر و فهرست آیات را از جمله بخش های نرم افزار گنجینه مهدویت در قرآن و حدیث برشمرد.

وی با اشاره به دیگر ویژگی های این نرم افزار ابراز داشت: امکان فیش برداری و جستجو برای محققان و پژوهشگران ازدیگر قابلیت های این نرم افزار است

وی با بیان اینکه نبود چنین نرم افزاری در عرصه مهدویت احساس می‌شد، گفت: کلیه منابع مرتبط با موضوع مهدویت در نرم افزار گنجینه مهدویت گردآوری شده و همچنین درگاه های متعددی برای پژوهشگران ارائه شده است تا به راحتی به منابع لازم دسترسی داشته باشند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات